Hoe krijg ik die fruitvliegjes weg?

Krijg die beesten m'n kamer niet uit, zijn er trucjes voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hieronder een paar verschillende tips uit de bron. Om te voorkomen dat ze weer komen: alle vers afval [ dus groente, vlees, fruit, echt ALLES ] PER DAG weggooien... Geen rijp fruit laten liggen, doe het in de koelkast, behalve bananen, een paar per keer kopen niet teveel ze rijpen te snel. Tips uit de bron: Ik kwam er vorig jaar zomer eigenlijk toevallig achter. Al een paar weken had ik last van fruitvliegjes in de keuken. Wat ik ook deed (poetsen, fruit in de koelkast bewaren), niets hielp. Op een avond had ik voor een recept wat verse basilicum uit de tuin geplukt en de restjes in een bakje op het aanrecht laten staan. De volgende ochtend waren de fruitvliegjes verdwenen. Ik zet nu in de zomer standaard wat verse blaadjes basilicum in de keuken en er is geen fruitvliegje meer te bekennen! Dit is niet mijn tip maar heb ik uit een blad gehaald. - vissen Als je last hebt van fruitvliegjes zet je gewoon een kopje met een scheutje azijn neer met daarin een paar druppels afwasmiddel. Werkt binnen enkele uren. - wendy Deze tip komt van iemand uit de Horeca (zij gebruikt het bij de bar in de zomer). Vul een glaasje voor de helft met appelsap en de andere helft met azijn. Klein scheutje afwasmiddel erbij en je kunt er bijna bij blijven staan om de eerste fruitvliegjes te zien sneuvelen. - Deerntje Wat detol mengen met water, een doekje erin leggen en je keukenmuren daarmee lappen. Het ruikt lekker en de vliegjes zijn er niet meer. - Nora http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Fruitvliegjes Toegevoegd na 42 minuten: Vergat ik nog: als je huisdieren hebt [ hond en/of kat ] dan niet te lang te oud voer laten staan, natte brokjes uit blik, daar gaan ze ook op/in zitten... zet liever harde brokken neer voor tussendoor dag en nacht... [en dan dus nog beter op het water voor 't huisdier letten].

Zet een bekertje wijnazijn met wat zeep erin neer, daar zullen ze in verdrinken, hetzelfde kun je doen met ammonia, meer tips in de link.

Bronnen:
http://fruitvliegjesbestrijden.com/

Fruitvliegjes leven van gistcellen, gistcellen leven van suikers. Vermijd dat er suikers, waar gistcellen zich in kunnen vermeerderen, in je leefruimte bevinden en je gaat geen fruitvliegjes hebben, Dus in de eerste plaatst vermijden door aangepaste hygiëne en als ze er toch zijn de middelen gebruiken die mijn voorgangers hebben opgenoemd, De suikers kunnen in veel zaken zitten, fruit, etensresten, openstaande drank en wijn maar ook rottende planten. De gistvorming gebeurt alleen maar in een vochtige omgeving, zoals in rottend fruit. Ze komen bv niet naar een pot suiker. Weel als er vocht in de suiker terecht komt Ga eerst op zoek waar ze de gistcellen vinden Robby BB

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100