wie weet hoe ik een vlekje uit mijn zijde schoen kan halen?

ik heb Dsquared schoenen, en de neus van de schoenen is van zijde gemaakt. er zit een klein vlekje op en ik wil het schoonmaken. weet iemand hoe het moet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Biotex helpt vaak. Maar het zijn dure schoenen aan het merk te horen dus zou wel voorzichtig zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke vlek heeft zijn eigen verwijdermethode. Vet moet je anders verwijderen dan bloed bijvoorbeeld. Je zult dus eerst moeten nagaan om wat voor vlek het gaat. Hieronder een aantal vlekken met hun oplossingen.
http://www.omaweetraad.com/tips.php?rubriek=vlekken
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarschijnlijk is het een vet vlekje, ik weet het niet zeker. ik zal erover nadenken wat ik ermee heb gedaan
Tips voor de behandeling van zijde.

Let goed op bij de behandeling van zijde .

Gebruik geen bleekmiddelen

Bij voorkeur niet aan direct zonlicht blootstellen.

Niet met parfum of deodorant besproeien.

Geen water gebruiken om vlekken te verwijderen.

Gebruik hiervoor milde zeep of speciale zijdeshampoo.

Gebruik speciale zijdeshampoo of milde zeep.
Week de zijde ongeveer 3-5 minuten in lauwwarm water (Let op! Donker gekleurde of bedrukte zijde slechts kort met de hand in KOUD water wassen en NIET inweken)
De stof zachtjes heen en weer bewegen (niet uitwringen). Behandel de natte stof erg voorzichtig, want hij is dan erg gevoelig.
Na maximaal 5 minuten de zijde uit de wasbak nemen en met een theelepel azijn in koud water uitspoelen, zodat alle zeepresten volledig verdwijnen.
Daarna de zijde in een droge handdoek rollen om het resterende vocht te verwijderen.