Wie weet de werkingsduur van een lokdoosje?

We hebben al een tijdje last van mieren en we hebben dus een lokdoosje neergezet. Maar die staat inmiddels al bijna een week en het lijkt wel alsof er nog evenveel zijn als voor het lokdoosje. We hebben 'm op het aanrecht te staan want de mieren lopen daar het meest, maar ze blijven maar heen en weer lopen van het doosje naar hun nest die blijkbaar achter het aanrecht zit. Het doosje is ook werkzaam tegen alle tropische mieren. Nu vroeg ik me af hoelang het kan duren voor het spul werkt en er minder mieren zijn, want het is namelijk nogal irritant tijdens het koken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
13.3K
Ivana
11 jaar geleden
Kijk in je portemonnaie en haal daar alle koperen muntjes uit die je kunt vinden. Leg die muntjes op de aanrecht, daar waar de mieren lopen. Je zult zien dat ze binnen de kortste keren wegblijven. Werkt veel beter dan alle lokdoosjes bij elkaar. Als je het niet gelooft, gewoon doen, kost niets en het is geen 1 April-mop!!!!

Antwoorden (2)

Vaak staat de geldigheidsduur op het doosje of de verpakking. Reken op een maand of drie, dan is het spul wel uitgewerkt.
Als je veel last van die mieren hebt ( zijn het soms van die kleine witte miertjes, faraomieren, een echte plaag?), schakel dan de gemeente dus de GGD in. Die kunnen er meestal radicaal een eind aan maken.
In een week krijg je ze met een lokdoosje echt niet weg en soms lukt het helemaal niet. Schakel deskundigen in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voordat het lokdoosje echt werkt, duurt wel even, dit komt omdat de mier er niet direct aan dood gaat, de mier neemt het gif mee en sterft, uren later ergens anders, dit is zo, omdat mieren slim zijn en als ze een mierenlijk in het doosje aan zullen treffen, direct de link leggen met giftig voedsel en er dus niet meer in de buurt van het doosje komen. Maar al een week een doosje hebben staan en nog geen resultaat is wel erg lang. Dat kan 2 redenen hebben, het doosje is te oud en niet meer werkzaam, of het doosje is met vocht in aanraking gekomen en werkt daardoor niet meer. Advies: koop nieuwe doosjes, bij een andere zaak dan waar je deze hebt gekocht, grote kans dat deze nog uit het magazijn komen van vorig jaar en over datum zijn. Plaats het doosje in het spoor van de mieren, zo dicht mogelijk bij het nest. Het doosje werkt na opening circa 1 tot 3 maanden, dat ligt aan het merk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Er zitten idd een paar mieren in, maar ze blijven wel gewoon heen en terug lopen net alsof ze wel het spul meenemen. Het kan idd zijn dat er water in aanraking is gekomen, want er is wel afwas water ondergekomen. Heb het gewoon droog gemaakt, dacht dat het nog wel zou werken. Het was de enige winkel in de buurt die ze had ivm omdat mieren zich meestal later in het jaar laten zien. Maar misschien heeft de tuincentrum ze al wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanaf maart is het normaal mieren te zien, tot september, daarna zie je ze een tijdje niet meer, het zou dus al wel te koop moeten zijn. Verse dozen halen en droog houden, dat is echt belangrijk, zorg ook dat je aanrecht na het koken goed voedselresten vrij gemaakt wordt, zodat ze daar niets kunnen vinden om te eten.Succes.