hoe heet het ding waar je matras op ligt?

En dan bedoel ik niet natuur niet het bed zelf, maar ik heb zo'n metalen ding waar me matras op ligt, maar ik zou hem graag willen vervangen.
Hoe heet dit precies?

Toegevoegd na 54 seconden:
Kan ook ijzer zijn natuurlijk :P.
Het ligt op de randjes van me bed (binnenkant)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft het precies de maat van het matras of is het wat anders want 'de randjes van me bed' maakt het niet echt duidelijk.

Antwoorden (2)

Dat kan of een lattenbodem of een spiraal zijn, al naar gelang waar je voorkeur naar uit gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ of verzamelnaam "Bed bodem" Kan ook nog een gaatjes bodem zijn, maar die word niet veel meer verkocht, is slecht voor de matras.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die was ik idd verg eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...."zo’n metalen ding waar me matras op ligt,"
dat zal dan toch wel een spiraalbodem zijn.
Dus plus+
Als het metaal is dan heet het een spiraal (vaak spiraalvormig gedraaide stringen ijzer), het kunnen houten planken op gelijke afstand zijn, dan heet het een lattenbodem. Het kan ook zijn dat je een boxspring hebt, dan ligt er eigenlijk een extra matras onder je matras, het is net zo 'dik' als je matras en er zit een stof omheen, dat heet dan een boxspring. Maak anders een foto van wat je wilt vervangen dan kan het juiste antwoord zeker worden gegeven.