Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schuur verbouwen tot bed & breakfast, hoe gebruik wijzigen via omgevingsloket?

k mag een Bed en breakfast beginnen in mijn schuur. Maar nu moet ik nog wel de schuur wat aanpassen zodat de ventilatie en zo in orde is.

En dan moet ik melden dat het gebruik verandert van stalling, er staat nu een tractor in, tot bed en breakfast. Gemeente is akkoord maar wil dat ik zelf dat gebruik wijzigen aanvraag / meldt

Ik heb zitten zoeken in het omgevingsloket maar kan dat niet vinden. Ik bedoel dus de melding : "wijzigen gebruik".

Iemand een idee hoe ik dat moet regelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Heb je hier al gekeken: https://www.omgevingsloket.nl/Particulier/particulier/home?init=true ?

Je zult misschien officieel een aanvraag moeten indienen om de bestemming van de schuur te wijzigen. Een mondelinge toezegging van de gemeente is daarvoor niet voldoende. Bovendien krijg je, bij toestemming, ongetwijfeld een pakket met voorwaarden waaraan je moet voldoen. Denk aan bouwkundige aanpassingen maar ook b.v. veiligheidsvoorschriften van de brandweer.

Via deze pagina kun je overigens, behalve een aanvraag, ook een melding doen.
(Lees meer...)
Pieter2011
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding