Schuur verbouwen tot bed & breakfast, hoe gebruik wijzigen via omgevingsloket?

k mag een Bed en breakfast beginnen in mijn schuur. Maar nu moet ik nog wel de schuur wat aanpassen zodat de ventilatie en zo in orde is.

En dan moet ik melden dat het gebruik verandert van stalling, er staat nu een tractor in, tot bed en breakfast. Gemeente is akkoord maar wil dat ik zelf dat gebruik wijzigen aanvraag / meldt

Ik heb zitten zoeken in het omgevingsloket maar kan dat niet vinden. Ik bedoel dus de melding : "wijzigen gebruik".

Iemand een idee hoe ik dat moet regelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Antwoorden (1)

Heb je hier al gekeken: https://www.omgevingsloket.nl/Particulier/particulier/home?init=true ?

Je zult misschien officieel een aanvraag moeten indienen om de bestemming van de schuur te wijzigen. Een mondelinge toezegging van de gemeente is daarvoor niet voldoende. Bovendien krijg je, bij toestemming, ongetwijfeld een pakket met voorwaarden waaraan je moet voldoen. Denk aan bouwkundige aanpassingen maar ook b.v. veiligheidsvoorschriften van de brandweer.

Via deze pagina kun je overigens, behalve een aanvraag, ook een melding doen.
Pieter2011