Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een Zibro kachel?

Kun je er een kleine garageruimte warm mee houden? En wat ben je er precies voor nodig?

Toegevoegd na 2 minuten:
En is het veilig om zoiets tweedehands aan te schaffen, en waar zou je dan evt. op moeten letten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb zelf een Zibrokachel. Het is bedoeld om zuiniger met gas om te gaan. Ik heb een niet al te grote voor een praktijkruimte, hij verwarmd binnen enkele minuten de gehele ruimte. Hij werk op petrolium (miliue vriendelijk) .
Heel gemakkelijk om te vullen en zo'n gevulde tank, in de kachel doet er lang mee.

Je kunt zeker een garage er mee warm houden en ze zijn zeer zuinig in gebruik.

Wat je nodig hebt is een kachel, uiteraard. Daarnaast koop je milieu vriendelijk petrolium, deze verkopen ze daar waar je de Zibrokachel koopt.

Je bespaard enorm veel energie.

Er zijn mensen die een Zibro in huis gebruiken om zo stookkosten te verlagen. Ik heb daar over gedacht maar had geen zin in een badkamer die dan ook koud blijft omdat je de verwarming dan op een lage stand neer kan zette.

Raad je wel aan een kleine Zibro te nemen omdat het heel hard en snel warm wordt. Er zit een thermostaat op, die je in kunt stellen op de gewenste temparatuur.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je. Hier kan ik wel wat mee. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, ik kon uit ervaring antwoorden en dat is prettig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 duidelijk

Andere antwoorden (4)

Is een prima warmtebron. Zoals gezegd, zeer zuinig en behaaglijke warmte. Op marktplaats zijn er genoeg te koop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima kacheltje. Moet je wel die aanschaffen waar de ventilator in zit!

Je kan er Zibro brandstof in doen, maar je kan ook petroleum tanken bij de pomp. (ruikt wel wat meer maar kost de helft)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij gebruiken onze Zibro in de garage, onder het overdekte terras bij feestjes en in de voortent op de camping.. stookt als de beste en wordt supersnel lekker warm..we gebruiken petroleum en dat is goed betaalbaar en zo'n Zibro is nog zuinig ook. Wat wel af en toe de "sok"vervangen, zo eens in de 2 jaar doen wij dat.. en als je hem tweedehands koopt dus even vragen hoe lang dat geleden is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meander.
ik ben ook op zoek.
je kunt er een garage ruimte mee verwarmen.
zou het nw. kopen.
ik heb er net 1 gevonden.
kosten 99euro.
wij hebben een huis in TSJECHIE.
wij zoeken bijverwarming op de slaapkamer. vandaar.
het is nu zo ongeveer -15gr.

ga maar even mij-ons in overleg.
gr.Remko.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding