hoe heten de dragers met wielen waarmee je een kast / piano makkelijk kan verplaatsen (zie omschrijving)?

Ik ben op zoek naar iets om een piano te verplaatsen. Een gewoon karretje (hondje) lukt niet vanwege een paar hoogteverschillen.
Van een voormalig werkgever kon ik ooit een set lenen. Dit waren 2 driehoeken met wielen er onder (was eigenlijk voor kasten bedoeld). Je kan aan elke kant van de kast / piano een driehoek plaatsen. Spanbanden er omheen en dan kon je de kast zo omhoog draaien (vanaf een cm tot pak 'm beet 20 - 25 cm hoog).

Wie weet hoe dit heet en waar je dit kan huren. De piano moet namelijk nog een keer verplaatst worden.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik denk dat ik al iets heb gevonden. Ik denk dat het meubelheffers heten, maar ik kan alleen een zaak in Belgie vinden die het verhuurt. Als iemand iets weet in Nederland, dan heel graag.

Hier een link naar wat ik bedoel:
https://www.google.nl/search?q=meubelheffer+huren&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiAz4vOsZ7OAhXEAxoKHZ0EB04Q_AUICSgC&biw=1366&bih=667#tbm=isch&q=meubelheffer&imgrc=UmwGF8kMCuuWnM%3A

7 jaar geleden
in: Wonen
3.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zijn meubeltransporters ; ik heb ze gewoon in huis, Ooit een keer gekocht bij de Lidl meen ik, vrij goedkoop.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
één hondje in het midden onder de piano.
wel een met grote goeie wielen.
http://www.aarnoudse.nl/producten/6.-verhuismateriaal-%252aslash%252a-facilitair.html
Hier noemen ze het een piano roller. (onderste rij)
Thecis
7 jaar geleden
@Jackd
Een hondje gaat niet lukken. Ik moet een paar redelijk hoge drempels over. Dus ik heb niet het hondje nodig, maar deze (die ook op de website staan):
http://www.aarnoudse.nl/producten/6.-verhuismateriaal-%252aslash%252a-facilitair/-2.kastenhefrolsets-.html
Ik vind het wat overdreven om ze te kopen (500+ euro). @Marleen, mocht je in de buurt wonen, hou ik me aangeraden!

Antwoorden (1)

Vermoedelijk betreft dat meubeltransporters, van Handson heb je die bijvoorbeeld. Dat zijn driehoeken van 13x13x13 centimeter met antisliplaag en een draagvermogen van maximaal 100 kilo. Onder andere bij Karwei te koop voor € 8.99 per stuk.
Amadea
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Hoi Amadea,
Hartelijk dank voor je antwoord. Ik had de vraag al aangepast met hoe het waarschijnlijk heet. In ieder geval een plaatje van hoe het er uit ziet. Deze hoekjes zijn helaas voor een piano (ook voor een kast gezien de hoogteverschillen) niet te gebruiken.
Enig idee waar ik een meubelheffer zou kunnen huren?
Amadea
7 jaar geleden
Ik zou het bij Bo-rent huren. Maar weet natuurlijk niet of daar bij jou in de buurt een filiaal van is. Er zijn uiteraard veel meer van dat soort verhuurbedrijven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
100 kilo lijkt me onvoldoende voor een piano ; zelfs 100 kilo per wiel. Ik zou als de piano kostbaar is, toch een pianoverhuizer vragen, die heeft precies de juiste spullen. Dat hoeft de wereld niet te kosten als het binnenshuis is, en het gebeurt in elk geval veilig en verzekerd.
Thecis
7 jaar geleden
De piano is het niet waard. Maar mijn rug wel. Gietijzeren binnenkant.
En bo-rent en boels hebben deze niet. Vandaar dat ik t hier vraag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Thecis Probeer een goede klusser te vinden.
Wij hebben ooit een vleugel moeten verhuizen, tádá!!
Eerlijk is eerlijk, de volgende keer zou ik een pianoverhuizer de klus laten klaren, maar het is wel gelukt - over een slecht betegeld paadje achter tuinen om, omdat door het huis .. binnendeuren / voordeur / stoepje / hek etc. nog veel meer problemen met zich bracht.
Die 100kg lijken mij ook zeker niet afdoende.