Hoe een vergeeld kastje weer wit te krijgen ?

Dacht zelf aan citroen in het water maar ben er niet zeker van. Soortgelijke vraag is 2 jr geleden gesteld daar ging t om tuinmeubels,dus kwam ik niet écht verder mee.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

3e opties ken ik, werken allemaal, maar verschillende samenstellingen :) Goedkoopste is Dasty van de wibra in (gele) spuitflacon, meen nog geen 2 euro en zuinig in gebruik, ontvet en neemt nicotine weg, ook geschikt voor emaille , RVS, meubelplaat etc. Spuiten, poosje laten intrekken (buiten is handig ivm lekken en vlekken ;) Erna goed afspoelen en droogpoetsen met schone theedoek. Wat ook goed werkt is St.Marks, te koop bij bouwmarkten, maar duurder. Optie 3 is een wasmiddel(tablet of poeder) in sterke concentratie met soda kluitje in vrij warm water oplossen. Kan ook in sproeidinges, of anders met fijne spons goed inwrijven, erna ook goed spoelen. Optie 4 , is wat vreemd, sterk spul, maar is gewone autopoets en dat spul kopen waar je zelfs de bekleding van auto weer schoon mee krijgt. (zal zoeken naar naam , ff vergeten grr) Succes!

Echt mooi zal het niet worden,dus licht schuren en opnieuw schilderen.

Met een sponsje en schuurmiddel (Cif), dit werkt echt goed! Of wat pure chloor op een sponsje en dan boenen. Wel goed met veel water afnemen daarna!

Ga naar een verfzaak, die hebben altijd wel tips daarvoor, of hebben het juiste verf! Succes!

Bronnen:
www.lentelink.eu

Cilitbang werkt ook HEEL goed om dingen weer wit te krijgen. Direct erop spuiten en eventjes laten intrekken.

Soda haalt vettige nicotineachtige vergelingen erg goed weg! Puur soda op een kletsnatte doek en boenen maar. Vrij mild voor het milieu. Werkt dit niet dan kun je pure ammonia ook nog eens proberen, liefst buiten vanwege de dampen......werkt dit niet, wat ik me niet kan voorstellen, dan is idd verven de enigste oplossing Toegevoegd na 4 minuten: Maar ik las dat het kastje kunstof is, dus dat gaat niet lukken......maar met alle tips van iedereen hier, moet er vast eentje werken, dat kan haast niet anders!

Commandant werkt perfect (de rode of groene) oa verkrijgbaar bij halfords Toegevoegd na 57 seconden: ik ga natuurlijk wel uit van een kunststof kastje!

Ik dacht flinke scheut gloor in het water.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100