snoeien van een dracaena hoe doe je dat

de plant groeit tegen het plafond, en word te breed.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2K

Het beste antwoord

Maakt niet uit, waar je hem afknipt, je kunt zelfs terug gaan tot 1 m. hoog.
Op iedere kale afgeknipte stam, loopt hij weer uit. ( duurt wel even hoor)
Afgeknipte takken van een cm. tot 50, kan je weer stekken.
Knip op een topje bladerenna , alle bladeren er af en zet hem in stekgrond.
Trek een doorzichtige plastic zak over de stekken heen.
Matig water geven, ook stekken in een fles water lukt vaak.

Toegevoegd na 2 uur:
Veel Dracaena soorten worden hier geimporteerd van uit het buitenland als bossen met stokken, in de kas kweken ze van ieder stok weer een plant.