hoe kan ik mijn kamer beter op order houden?

Ik ben altijd heel slordig met mijn kamer ik heb altijd een troep en dan heb ik het net opgeruimt is het een paar dagen later weer helemaal een troep en dan vergeet ik een week om mijn bed te verschonen en om stof te zuigen en dat vind ik niet zo fris ik wou dat ik iemand was die altijd orde had hoe kan ik dat doen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

discipline:
dus meteen opruimen wat je gebruikt hebt
kleren of in de kast, of als ze in de was moeten meteen in de wasmand
(mijn bed verschoon ik om de week, dus dat is voor mij geen halsmisdaad als je dat een week overslaat.
Gooi weg wat je niet meer nodig hebt/ aan doet
9 jaar geleden
De 'one touch' regel invoeren. Als je iets oppakt, leg je het op de juiste plek neer, in plaats van verhuizen.
Dus niet je jas op je bed gooien, dan op je bureau als je wilt slapen en weer op je bed als je huiswerk moet doen.
Gewoon de jas netjes ophangen als je het vastpakt.

En gewoon elke dag een wekker zetten voor 10 minuten. In die 10 minuten ga je opruimen, als wekker afgaat stop je weer. Na een tijdje kun je dit wel terugbrengen naar 5 minuten, omdat je het dan beter bijhoud.
9 jaar geleden
Je kamer wordt al gauw rommelig als je spullen geen vaste plek hebben. Zorg er dus voor dat ieder ding een vaste plek in een kast, op een plank of aan een haakje heeft. Nadat je iets gebruikt hebt, gaat het voorwerp terug naar zijn vaste plek.

Daarvoor moet je er wel voor zorgen dat je genoeg ruimte hebt in je kasten. Misschien moet je daarvoor eens kritisch kijken naar je spullen. Zijn er dingen die je nooit gebruikt, maar die wel plek in je kast innemen? Weg ermee! Zo maak je opbergruimte vrij voor de spullen die je wel nodig hebt.

Samen met wat discipline (spullen altijd terugleggen) zorgt dit voor een veel nettere kamer!