Wie weet er hoe deze plant heet?

İk heb een plant Kado gekregen, deze valt volgens in de avonden in slaap. Weet niet of het een speciale verzorging nodig heeft. Wilde het opzoeken maar wist de naam niet. İdmanda enig idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1K
Amadea
11 jaar geleden
Waarom zetten jullie vóór het plaatsen niet eerst de foto normaal? Nu moet iedereen eerst kopiëren en een slag draaien...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach joh. je houdt gewoon je koppie een beetje schuin, zo gaat het ook.
En overigens, wie is /zijn JULLIE??
Amadea
11 jaar geleden
Jullie, dat zijn alle vraagstellers die foto's bij een vraag plaatsen die met een mobiel gemaakt zijn. Die staan namelijk vrijwel altijd op z'n kant. En mijn nek is niet bestemd voor schuin kijken. Dus ik moet ze echt eerst kopiëren en rechtop zetten. Ik dacht eerst dat het een Kaaps viooltje was, maar toen de foto recht stond zag ik dat het een cyclamen betreft.
't Is toch maar een kleine moeite om de foto vóór plaatsing even te kantelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige mensen gebruiken foto's rechtstreeks vanuit fotobewaarsoftware en daarin zie je niet eens dat het oorspronkelijke bestand nog geroteerd is. Grappig dat je hem 'op z'n kant' slechter herkent dan recht overeind, zou dat per persoon verschillen? Ik voel een vraag opkomen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist stippel is mij ook overkomen. dacht dat hij recht stond, dus niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik draai gewoon mijn laptop even ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nader onderzoek leert, dat het hier een vrij zeldzame variant van de cyclaam betreft, namelijk Cyclamen Horizontalis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hihi.
Ik dacht horizontaal eerst ook aan een kaaps viooltje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verticalis! Linksdraaiende variant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je nou niet in de war met een Kruidje ROER me niet, Stippel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik merk wel dat de discussie niet meer over de plant gaat
maar wel over de foto, dus eigenlijk had de vraag moeten zijn hoe plaats ik mijn foto goed

Antwoorden (4)

Dit is gewoon een cyclamen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Wil je veel plezier aan een cyclamen beleven, dan moet je hem een luchtige standplaats geven met veel indirect licht. Het is echt een plant voor een koele kamer met een temperatuur van ongeveer 15 graden Celsius, of voor een venster op het noorden. Zet een cyclamen in een centraal verwarmde kamer in een met water en grind gevulde schotel.
Geef de plant water als de bladeren gaan hangen of wanneer de potgrond droog aanvoelt. Het beste zet je hem dan een halfuurtje in een bak lauw water. In de bloeiperiode vereist hij tweewekelijks plantenvoeding.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Dit is een cyclaam die heel slecht verzorgd is.
Hoe verzorg ik een Cyclaam?
De cyclaam is een rijkelijk bloeiende kamerplant, waar u wekenlang plezier van kunt hebben. Let wel op het volgende: Zet de cyclaam op een lichte plaats, maar niet in de directe zon. Matig water geven, gewoon op de potgrond. Zorg ervoor dat de potkluit niet te nat is.
En misschien komt hij er dan net zo uit te zien
als onderstaande afbeelding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Een paarse cyclamen zal heus niet roze worden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hem gekleurd water gegeven. (haha)
je bent zeker niet de enige bij wie de cyclaam gaat hangen. Er zijn niet veel mensen die hem lang goed houden. Op tv zag ik dat ze de plant in een vaas hingen, boven een laagje water. Neem wel kalkvrij water, zoals regenwater.
sowieso verliest de plant in het wild/ in de tuin ook zijn blaadjes, want het is een knol. Daar komt hij dan volgend jaar weer op en gaat weer bloeien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het liefst van onder af water geven, want anders gaat de knol rotten..
Het is een makkelijke plant.. Gaan de bloemen hangen, dan heeft hij dorst