Wie weet er hoe deze plant heet?

İk heb een plant Kado gekregen, deze valt volgens in de avonden in slaap. Weet niet of het een speciale verzorging nodig heeft. Wilde het opzoeken maar wist de naam niet. İdmanda enig idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit is gewoon een cyclamen. Toegevoegd na 7 minuten: Wil je veel plezier aan een cyclamen beleven, dan moet je hem een luchtige standplaats geven met veel indirect licht. Het is echt een plant voor een koele kamer met een temperatuur van ongeveer 15 graden Celsius, of voor een venster op het noorden. Zet een cyclamen in een centraal verwarmde kamer in een met water en grind gevulde schotel. Geef de plant water als de bladeren gaan hangen of wanneer de potgrond droog aanvoelt. Het beste zet je hem dan een halfuurtje in een bak lauw water. In de bloeiperiode vereist hij tweewekelijks plantenvoeding.

Bronnen:
http://www.voorbeginners.net/cyclamen-verzorging/

Dit is een cyclaam die heel slecht verzorgd is. Hoe verzorg ik een Cyclaam? De cyclaam is een rijkelijk bloeiende kamerplant, waar u wekenlang plezier van kunt hebben. Let wel op het volgende: Zet de cyclaam op een lichte plaats, maar niet in de directe zon. Matig water geven, gewoon op de potgrond. Zorg ervoor dat de potkluit niet te nat is. En misschien komt hij er dan net zo uit te zien als onderstaande afbeelding.

je bent zeker niet de enige bij wie de cyclaam gaat hangen. Er zijn niet veel mensen die hem lang goed houden. Op tv zag ik dat ze de plant in een vaas hingen, boven een laagje water. Neem wel kalkvrij water, zoals regenwater. sowieso verliest de plant in het wild/ in de tuin ook zijn blaadjes, want het is een knol. Daar komt hij dan volgend jaar weer op en gaat weer bloeien

Het liefst van onder af water geven, want anders gaat de knol rotten.. Het is een makkelijke plant.. Gaan de bloemen hangen, dan heeft hij dorst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100