Hoe heet zonwering die ik aan de onderkant van een galerij kan monteren?

Dit is ten behoeve van een balkon op een flat. Ik heb voorbeelden gezien, waarbij er ook verticale staanders zijn, waarbij halverwege een scharnier zit die het doek begeleid. Ik kan dit echt nergens vinden ook niet via google images helaas.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het antwoord op de vraag luidt: het betreft een klassiek uitvalscherm, waarbij dit echter niet boven een raam op een muur bevestigd is, maar onderaan een overstekend balkon, en waarbij dan de scharnierpunten houvast krijgen op toegevoegde verticale staanders, die van onderen vastgezet zijn op de balkonvloer en die bovenaan tegen het plafond zijn bevestigd. Ik heb een en ander toegelicht in mijn reactie zojuist op de plaatsing door VS van de hier nogal onmisbare afbeelding. Toegevoegd na 4 minuten: Eigenlijk staat er geen afbeelding, maar VS gaf de _link naar de afbeelding_, t.w. https://drive.google.com/file/d/0B836zi_fLIxrdEZzckp6cEg5Rms/view?usp=sharing . Toegevoegd na 10 uur: En op de algemener gestelde bewoording van de hoofdvraag luidt het antwoord dat er onder een balkon op zich ook nog andere mogelijkheden zijn dan wat er op de afbeelding van VS zichtbaar is. Hiervoor verwijs ik naar de behandeling in de reacties op de vraag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100