Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beide 50% eigenaar woning. Uit elkaar,en 1 van de 2 wil kwijtschelding restschuld via NHG aanvragen en ander zijn deel van de schuld aflossen.Kan dat?

De woning van mij en mijn ex staat sinds 1.5 jaar te koop. Het huis staat sinds oktober leeg. Nu we de woning willen verkopen zullen we met een restschuld blijven zitten. Mijn ex wil via de NHG welke op de hypotheek zit kwijtschelding aanvragen maar dat wil ik niet omdat je met een BKR registratie blijft zitten de komende jaren. Nu is mijn vraag: Kun je er ook voor kiezen dat zij kwijtschelding vraagt en ik de helft van de restschuld(we zijn beide 50% eigenaar) aan de bank betaal en geen aanspraak op kwijtschelding maak. Ik kan er niets over op internet vinden. Hoop dat er iemand kan helpen deze vraag te beantwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
961

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik ben bang dat de bank niet akkoord gaat met de door jou bedachte constructie. Als een bank geld tegoed heeft van jou en jouw ex, dan komen ze het halen waar het te halen is. D.w.z. dat jij maar moet zien hoe jij het weer terug krijgt van je ex..........
Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen, ze zijn er om winst te maken en geen verlies.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt toch ook niet zomaar kwijtschelding krijgen? Volgens mij zal NHG eerst alles doen om (al je) geld van je te krijgen toch...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, dat bedoelt jc54 ook denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat niet lukken. Banken geven niet graag extra zekerheid weg.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding