Bed And Breakfast beginnen in onze huurwoning mag niet,weet iemand een manier dat het wel mag zonder een woning te kopen?

We willen graag voor een speciale doelgroep (geen toerisme)bed and breakfast geven voor af en toe een week of weken.In ons huurcontract mag dat niet en vraag me af of er soms mensen zijn die dat op een andere manier hebben opgelost en toch hun huurwoning hebben behouden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4.5K

Antwoorden (4)

Je zou kunnen vragen aan diegene van wie je huurt om het contract aan te passen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar misschien mag het wel als je laat zien dat het niet commercieel/toeristisch is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze kunnen je overigens niet weigeren logees te ontvangen toch?
er komt heel wat voor kijken als je een bed and breakfast wilt beginnen je krijgt met gemeente /kamer van koophandel milieuwet te maken en dan ben je er nog niet ,en je zal dan toch moeten verhuizen waar je voldoende plaats hebt om er zelf ook te kunnen wonen ,maar lees dat eens door dan weet je wat de mogelijkheden zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zou inderdaad een optie zijn maar mag dat wel van de huurcoöperatie,neem aan dat ze daar niet mee instemmen weet niet waar je het wilt beginnen ,maar een bestaande huren is ook nog een mogelijkheid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb een link voor je van woningruil door nederland ook iets over woningbouwvereniging misschien geeft het je een idee heb nog even verder gezocht naar bestaande in verhuur maar dat is allemaal buitenland.jammer want in amsterdam mag je het wel zonder problemen
http://www.woningruil.nl/Home.aspx
verhuizen naar een véél groter huis/opknap-huis of oud schoolgebouw of een ter sloop staand pand van de gemeente dat nog een paar jaar gered kan/mag worden, en dan bepleiten bij de eigenaar/overheid of je er een B.&.B van mag maken.

in rotterdam worden panden voor bijna niets verkocht opdat ze opgeknapt worden door de koper. ook een mogelijkheid misschien die elders te verwezenlijken is ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou hier niet zo zwaar aan tillen, ik denk eerlijk gezegd de verhuurder ook niet, je kunt er toch altijd omheen, want je mag toch wel mensen bij je laten logeren? Dan betalen ze voor een cursus en laat je ze bij je slapen. Ik denk dat je best met de verhuurder om de tafel kunt.