wat doe ik aan wolluis of spin luis op groene plant

ik doe het zeepsop, maar het helpt niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.2K

Antwoorden (3)

Wolluis, dopluis en spint kunnen bestreden worden met een middel op basis van paraffine-olie. Ook dat is kant en klaar te koop. Wie een huismiddeltje wil gebruiken kan het bekende zeep-mengsel maken: 20 ml keukenolie en 1 theelepel vloeibare zeep mengen met een kwart liter water en schudden, aanvullen tot 2 liter en nogmaals stevig schudden. Bespuit de planten wekelijks tot de plaag verdwenen is. Verspreiding van een aantasting kunt u voorkomen door de aangetaste delen van de plant af te knippen en in de biobak te deponeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wolluis heb ik weggekregen door ze één voor één aan te stippen met een wattip gedoopt in spiritus.
Spin luis ken ik waarschijnlijk onder de naam 'spint'- van die webjes in je planten en uitdrogende blaadjes?
Die spuit ik (buiten!!) in met een spray, die je gewoon op het tuincentrum koopt tegen bladluizen ed. op kamerplanten. De verdroogde blaadjes kan je er gelijk afhalen, want dat komt niet meer goed....Één behandeling is meestal voldoende, en als het een paar dagen na de spraybehandeling eens lekker regent, knapt je plant erg op van een uurtje lekker in de regen staan. (Je andere planten ook, trouwens...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spint is een mijt en daar helpt alleen een acaricide tegen ,een middel ,als neemolie werkt goed ,de plant goed van alle kanten bevochtigen ,vooral de onderkant.
Wolluis ,hier helpt vooral een middel wat door de plant opgenomen word ,zoals een plantpin met een werkstof als imidacloprid .