ja in principe wel, gewoon koud wassen 30 graden, en NIET in de droger, want dan heb je kans dat de zolen eraf trommellen. (eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja hoor, gewoon graden of 30, niks mis mee.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja tuurlijk. Wikkel het even om een handdoek. Anders gaat het beschadigen in de trommel. Klaar is kees
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, op 40gr. gaat best.

Toegevoegd na 1 minuut:
en gewoon aan de lucht drogen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Dat ligt eraan of ze van leer zijn of van stof.

Lere schoenen zou ik niet in de wasmachine doen. Je kunt wel de zool eruit halen en deze in de wasmachine wassen.
Het leer kun je schoonmaken met een leerolie.

Stoffen schoenen kun je in de wasmachine wassen op 30 graden. Wel laag centrifugeren.

Je kunt ze ook in een emmertje warm water met vanish doen. Werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan dit heb ik altijd gedaan op 30 graden, als ze echt vies waren 40graden.
Het is altijd goed gegaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas ging het bij een paar van mijn dochter niet goed, peperdure schoenen na 1x wassen gekrompen. Ik doe het dus nooit weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan wel.
doe er nog wel iets anders bij, handdoeken bijvoorbeeld.
alleen schoenen gaat zo rommelen en slingeren ze alle kanten op, dat voorkom je dus door er iets bij te doen.
30 graden, als het om egaal witte gympjes gaat kan je er ook nog een scheutje bleek bij gooien, dan wordt alles weer mooi wit, ook de zolen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een beetje afhankelijk van welk materiaal ze zijn. Synthetische stof gaat bijna altijd goed, maar leer of suede is altijd een verrassing.
Bij mij is het altijd nog goed gegaan, al worden de schoenen wel wat 'doffer'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat prima,maar doe ze even in een kussensloop en bindt deze even dicht.
Dan worden ze niet beschadigd.
En gewoon langzaam laten drogen,maar niet in de droger of bovenop de verwarming.