Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

ja in principe wel, gewoon koud wassen 30 graden, en NIET in de droger, want dan heb je kans dat de zolen eraf trommellen. (eigen ervaring)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja hoor, gewoon graden of 30, niks mis mee.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja tuurlijk. Wikkel het even om een handdoek. Anders gaat het beschadigen in de trommel. Klaar is kees
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, op 40gr. gaat best.

Toegevoegd na 1 minuut:
en gewoon aan de lucht drogen.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Dat ligt eraan of ze van leer zijn of van stof.

Lere schoenen zou ik niet in de wasmachine doen. Je kunt wel de zool eruit halen en deze in de wasmachine wassen.
Het leer kun je schoonmaken met een leerolie.

Stoffen schoenen kun je in de wasmachine wassen op 30 graden. Wel laag centrifugeren.

Je kunt ze ook in een emmertje warm water met vanish doen. Werkt perfect!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan dit heb ik altijd gedaan op 30 graden, als ze echt vies waren 40graden.
Het is altijd goed gegaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas ging het bij een paar van mijn dochter niet goed, peperdure schoenen na 1x wassen gekrompen. Ik doe het dus nooit weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan wel.
doe er nog wel iets anders bij, handdoeken bijvoorbeeld.
alleen schoenen gaat zo rommelen en slingeren ze alle kanten op, dat voorkom je dus door er iets bij te doen.
30 graden, als het om egaal witte gympjes gaat kan je er ook nog een scheutje bleek bij gooien, dan wordt alles weer mooi wit, ook de zolen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een beetje afhankelijk van welk materiaal ze zijn. Synthetische stof gaat bijna altijd goed, maar leer of suede is altijd een verrassing.
Bij mij is het altijd nog goed gegaan, al worden de schoenen wel wat 'doffer'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat prima,maar doe ze even in een kussensloop en bindt deze even dicht.
Dan worden ze niet beschadigd.
En gewoon langzaam laten drogen,maar niet in de droger of bovenop de verwarming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding