Hoe maak je smoezelige, vet geworden tegelvoegen in de douche weer fris en hoe houd je ze dan schoon.

Cif-schuurmiddel en een borstel geven geen 100% resultaat, het blijft wat grijzig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

schoonmaak azijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

HG heeft daar een aantal goede producten voor, onder andere HG Voegenreiniger. Verkrijgbaar bij de drogist en de doe-het-zelfwinkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw gebruikt altijd Blue Wonder / Top Blauw.
Nadat ze de douche heeft schoongemaakt kan ik de tegels als spiegel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar er wordt gevraagd naar de *voegen* toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt dat doet ze ook met het spul.
Ik neem aan dat een ieder die de tegels schoon maakt ook de voegen schoon maakt. En visa versa. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
gewoon opnieuw kit eroverheen. Zie je er niks meer van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf voegenreiniger gekocht. Werkt prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon wat dikke bleek dr op, schrobben met een schuursponsje..(wel handschoenen aan) half uurtje laten zitten en goed afspoelen, en het is weer helemaal schoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onlangs heb ik mijn voegen schoongemaakt door de voegen met azijn te behandelen.

De werkwijze is eenvoudig en kost bijna niets! Doe de azijn in een bakje en maak vervolgens, met behulp van een oude tandenborstel, de voegen schoon.

Als je alle voegen hebt gehad maak je de wanden (de voegen en tegels) schoon met een schoonmaakmiddel. Het resultaat bij ons thuis was perfect.

Veel succes.

P.s. met azijn kun je ook eenvoudig kalkvlekken op tegelwerk verwijderen. Twee vliegen in een klap dus!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem een plantenspuit die je voor de helft met bleek [chloor] vult en aanvullen met water .
spuit alle voegen en randen in met het mengsel .
in laten trekken en de smoezelligheid ,en wat ook een aardig pluspunt is ,dat alle schimmel binnen nog geen uur verdwenen is.