Is schade aan binnendeuren van een huurwoning te verzekeren?

Mijn kind heeft last van agressieve buien en als gevolg daarvan moeten 4 binnendeuren in onze huurwoning vervangen worden. Omdat er een medische reden aan ten grondslag ligt heb ik deze schade aan de inboedelverzekering en aan de aansprakelijkheidsverzekering opgegeven (beiden dezelfde maatschappij).

Nu blijkt alle schade aan de woning zelf uitgesloten van de verzekering, omdat het een huurwoning betreft.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat een vervellende situatie. Ik denk dat de oplossing is dat de schade hersteld wordt door de verhuurder. De verhuurder draait dus in eerste instantie op voor de kosten voor de vervanging van de binnendeuren. Echter zal de verhuurder u als huurder aansprakelijk stellen voor de schade. Deze nota dient u in bij uw WA (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering). Het lijkt mij erg sterk dat zij een clausule hebben waarin staat aangegeven dat schade aan derden niet wordt vergoed. Mocht dit problemen geven vind ik het leuk om je te helpen en bijvoorbeeld de polisvoorwaarden door te spitten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100