Moet ik dit elastiekje verwijderen?

Vanmiddag deze prachtige kamerhortensia gekocht maar moet dat elastiekje halverwege er nou af of niet?
En waarvoor dient het?

Toegevoegd na 26 minuten:
Nu met foto...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

als het takje (steeltje ) stevig genoeg is , dan mag het elastiekje eraf.
Het dient om het dunne takje (steeltje) niet te laten
breken, omdat het nog te teer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is voor de stevigheid. De bloemen van een hortensia zijn zwaar en dan kunnen de stelen ombuigen. Ik zou het elastiekje er dus maar gewoon om laten zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie plant, een hortensia. Naar keuze verschillende kleuren: blauw, roze, wit.

Ik zie geen foto. Maar laat dat elastiekje maar zitten. Je plant zal meerdere bloemen hebben en ik denk dat het elastiekje de stelen behoedt voor uitzakken.

Toegevoegd na 14 minuten:
Mooie plant zeg. Ja, mijn antwoord klopt. Om het geheel niet te laten uitwaaieren.

Als-ie uitgebloeid is, kan hij de tuin is. Eentje van mij is uitgegroeid tot een metershoge prachtige plant...al heeft dat wel zes jaar geduurd om te worden zoals hij is. Eerst een paar zielige jaren, maar toen steeds met een bolletje of twee erbij ieder jaar. Half zon, half schaduw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, de kleur sprak me echt zo erg aan! Alleen vind ik het dus wel een beetje irritant dat het door het elastiekje zo omhooggeduwd wordt, het blad dan. Geeft het een onnatuurlijke vorm. Ik ga het zeker proberen in de tuin daarna, heb al een prachtige grote struik met paarse bloemen, deze zou daar perfect bij passen!
Het is idd voor de stevigheid
Alleen wel opletten dat er geen takjes beknelt zitten
Ik zie niet wat voor kleur het is maar als het blauw is dan moet je hem niet in de tuin zetten hij word namelijk kunstmatig blauw gemaakt zo lang hij in die pot blijft is hij blauw
In de tuin is hij na 2 jaar gewoon weer wit
Veel plezier er mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En bij mij in de tuin is hij al jaren blauw.
Maar waarom zou ik het niet in de tuin willen zetten ook al wordt hij wit? OK, ik heb iets tegen witte bloemen maar dat is wat anders.
Deze is overigens heel donkerroze, tegen rood aan.
Ook nog even voor de reactie die je hebt gegeven op het antwoord van bestevear... je kan ook de blaadjes over het elastiekje doen... dan zit het elastiekje alleen nog om het steeltje.
Verder zijn de antwoorden van hierboven wel goed, dus daar heb ik weinig aan toe te voegen!