Hoe vaak moet ik mijn cherrytomatenplant water geven?

Hij is nu ongeveer 20cm hoog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Antwoorden (3)

Je kunt aan de aarde voelen als deze droog aanvoelt water geven om de dag is voldoende
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij tomaten planten moet je altijd in gedachte houden, beter te nat dan te droog. Deze planten hebben een heleboel water nodig dus dagelijks flink water geven, je hebt zeer waarschijnlijk potjes waarbij het overtollige water kan weg druipen waardoor hij niet kan verdrinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Gooi er elke dag maar een 10l emmer tegenaan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een 10l. emmer tegenaan?
bedoel je een emmer met 10 l. water?
In dat potje?
Wil je deze plant goed kunnen kweken, zet hem dan in een pot die zo groot is als een emmer!
Je kunt ook natuurlijk een emmer nemen, maar maak er dan wat gaten onder in en zet hem op een schotel.
Geef regelmatig mest en houdt de grond vochtig.
In een kleine pot, staat hij snel te nat of te droog en als de plant groter wordt, gaat het een keer mis.
Zeker als de plant straks groter is, zal hij veel water nodig hebben, zoveel, dat als hij in de ochtend water heeft gehad, hij in de avond slap kan hangen van te weinig water, dan vallen de bloemetjes er af, stopt de groei en komt er meestal luis in.
En dat is jammer, want deze cherrytomaat kan heel goed groeien in een grote pot.