Wie weet hoe het vogeltje heet die je op de foto ziet?

Hebben al van alles gezien op internet, maar exacte naam niet gevonden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Het vogeltje lijkt op een gekraagde roodstaart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die lijkt er het meeste op!
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yup, VS zegt al dat ie wit bovenop het koppie heeft: van een afstand lijkt ie nog een beetje op een goudvink, maar hoewel we de staart niet kunnen zien zie je toch dat de vogel wat ranker is en een langere snavel heeft dan de goudvink. Moet een mannetje zijn van de gekraagde roodstaart. Leuk, die zie ik nooit in mijn tuin!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is in Frankrijk, misschien maakt dat wat uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kathlyn, je bent een kei. We hebben de foto vergroot en hij is het helemaal. Dankjewel. Je bent geweldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Proficiat Kathlyn, ik heb mij laten misleiden door die witte vlek onder-midden op de vleugel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het vogeltje komt in heel Europa voor margaschulin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er waren meer goede antwoorden, maar die kwamen na jou binnen, dus zijn de beloningspunten voor jou.

Andere antwoorden (3)

Dat is een vink. Ik zoek het even op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze zou het moeten zijn, de appelvink.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom er hemelsnaam nou 4 x en - is gegeven is me een raadsel. Dit is niet normaal, maar trek het je niet aan.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar dan zal ik toch een betere foto moeten kunnen maken om te vergelijken. Ik ga het wel proberen. Bedankt voor de moeite.
Ivana
11 jaar geleden
Het is zeker geen appelvink, de kleur klopt niet. Dan zal je waarschijnlijk de goudvink bedoelen, die een oranje-rode borst heeft. Maar...een goudvink heeft een brede stompe snavel en heeft dus een ander menu dan de vogel op de foto. Dat is een insecteneter met een fijne puntige snavel.
Volgens mij zijn de minnen dus terecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
No problem, klopt wat u schrijft.
Zou het een roodborstje kunnen zijn? Het is op de foto niet zo heel duidelijk te zien, en ook de grootte is moeilijk in te schatten. Mogelijk biedt de bijgevoegde afbeelding vergelijkingsmateriaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is hem niet. Die van ons heeft zwarte wangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wit bovenop het koppie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou een paapje kunnen zijn,lijkt er veel op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is een roodborstje die herken ik meteen :D
Mannetje gekraagde roodstaart, geen idee wie het verder nog weet.