Yup, VS zegt al dat ie wit bovenop het koppie heeft: van een afstand lijkt ie nog een beetje op een goudvink, maar hoewel we de staart niet kunnen zien zie je toch dat de vogel wat ranker is en een langere snavel heeft dan de goudvink. Moet een mannetje zijn van de gekraagde roodstaart. Leuk, die zie ik nooit in mijn tuin!
Waarom er hemelsnaam nou 4 x en - is gegeven is me een raadsel. Dit is niet normaal, maar trek het je niet aan. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar dan zal ik toch een betere foto moeten kunnen maken om te vergelijken. Ik ga het wel proberen. Bedankt voor de moeite.
26 juni 2012 14:46
Het is zeker geen appelvink, de kleur klopt niet. Dan zal je waarschijnlijk de goudvink bedoelen, die een oranje-rode borst heeft. Maar...een goudvink heeft een brede stompe snavel en heeft dus een ander menu dan de vogel op de foto. Dat is een insecteneter met een fijne puntige snavel. Volgens mij zijn de minnen dus terecht.
Zou het een roodborstje kunnen zijn? Het is op de foto niet zo heel duidelijk te zien, en ook de grootte is moeilijk in te schatten. Mogelijk biedt de bijgevoegde afbeelding vergelijkingsmateriaal.