Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben op zoek naar een extra lange 5mm houtboor. waar kan ik die kopen?

ik ga zelf een kast maken. maar nu wil ik door alle meubelpanelen (in totaal 5 platen van 18 mm) op de zelfde plek gaatjes boren voor mijn plankendragers. nu ben ik dus op zoek naar een lange 5mm houtboor. waar kan ik die kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb hier een extra lange houtboor van 8 mm. destijds gekocht bij de Praxis. Volgens mij hadden ze van alle veel voorkomende maten boren in deze lengte
(ongeveer 200 mm.)
(Lees meer...)
jc54
10 jaar geleden
je moet vragen naar een vlinder boor voor hout daarmee boor je door de plank en gegeeft gelijk een putje waar je dan ook weer door kan boren
vlinderboren zijn over het algemeen vrij lang
een advies als je alles in een keer boort zet dan de planken met een lijmtang strak vast op elkaar en probeer haaks te boren anders zit het gat op de onderste plank op een andere plaats als de bovenste plank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je probeert is de foute oplossing voor het probleem. Boren gaan over zo'n lengte nooit recht door de platen. In de onderste plaat zitten de gaten schots en scheef.
De gaten in kasten van de meeste grote producenten als ikea worden geboord volgens het 32 mm systeem. ook de scharnieren e.d. zijn aan dat systeem aangepast. Voor dat systeem zijn boorschablonen in de handel van o.a. Festo, maar ook veel goedkopere. Ga op internet op zoek naar systeem 32 en je vindt alle informatie, die je nodig hebt. Een goede geredschapwinkel kan je aan zo"n schabloon helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding