Heb vandaag voor het eerst met watergedragen verf geschilderd. Hoelang drogen?

Staat niet op blik hoeveel tijd er tussen moet zitten voor het aanbrengen van de tweede laag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Als het warm weer is zou i dag voldoende moeten zijn,maar met deze temperatuur zou ik minimaal 3 dagen wachten.
Zonde van je werk als het mislukt.
burgos
10 jaar geleden
De droogtijd is afhankelijk van de temperatuur en de relatieve vochtigheid. Bij warm weer wordt het sneller hard, bij een lage relatieve vochtigheid droogt het sneller. De watergedragen PU verf die ik gebruik is bij deze temperatuur na 6 uur over te schilderen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een watergedragen verf is na een dag over te schilderen,alleen het duurt ongeveer 7 dagen tot hij helemaal uitgehard is.