hoe zorg ik ervoor dat mijn spijkerbroek niet meer afgeeft?

Mijn spijkerbroek blijft blauw afgeven. Ik heb hem al 2 dagen in een bad met azijn gelegd. Steeds als ik mijn broek aan heb zijn mijn handen enorm blauw. Hoe kom ik hiervan af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Het beste antwoord

Probeer je broek eens een dag en een nacht in water met zout te laten weken.
Geeft je broek daarna nog erg af,dan zou ik ermee terug gaan naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het zout ga ik proberen, maar terug naar de winkel is geen optie, heb hem al gedragen en hij komt via postorder

Andere antwoorden (1)

Drenk de broek in azijn en daarna in de diepvries leggen (wel in een plastic zak doen om vastvriezen aan andere produkten te voorkomen). Na een paar dagen haal je de broek er weer uit en laat je hem ontdooien. Trek er niet aan, want dan zou de stof kunnen breken.
Na het ontdooien wassen in de wasmachine met wasmiddel en wasverzachter. Hierna zou het probleem opgelost moeten zijn.