Hoe wc deur van uitenkant open krijgen?

Mijn oudste heeft de wc deur aan de buitenkant op slot gedraaid, Nu heb ik hem geprobeerd open te maken met schroevendraaier, munt, mes... maar het slot gaat zo zwaar dat het niet meer open wil. De scharnieren zitten muurvast en krijg ik er niet uit.... Help??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
25K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo`n draaislot. Met aan de binnenkant een knop. Heb al aan de buitenkant geprobeerd met een schroevendraaier, een munt en alles wat ik verder kon bedenken.
capthavoc
12 jaar geleden
ik neem aan dat je kind hem niet goed open kan draaien
omdat het te zwaar gaat ?
probeer eens samen te werken dus hij draait aan de binnenkant op het moment dat jij helpt met schroevendraaier aan de buitenkant
ik vermoed dat je een soort roodwit schuifje ziet ? en daar onder een soort sleufje ?
of is het 4kantje ? kan je een tang onder de deur door schuiven
dan kan hij wat meer kracht zetten ? Tenslotte als niets meer lukt met schroevendraaier en hamer dan maar de schranieren lostikken en met tang er uit wippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ook al geprobeerd, ook al met de klink de deur omhoog gedrukt en naar beneden.... Capthavoc, zit geen kind aan de binnenkant, hij heeft hem met een sleuteltje van een fietsslot op slot gedraaid aan de buitenkant, dus dat witte dingetje met sleufje is al wat beschadigd. Scharnieren kan ik niet lostikken, vorige die hier geschilderd heeft en de deuren gelakt heeft voor het gemak de scharnieren maar mee gelakt... Zitten muurvast. maar hoop dat mijn vader zo komt... En hij het wel voor elkaar krijgt.
capthavoc
12 jaar geleden
LOL ,gelukkig maar dan, ik dacht echt even dat je oudste opgesloten zat
Die scharnieren kunnen inderdaad wel eens vastgeverfd zijn maar met hamer en schroevendraaier kan je ze denk ik wel omhoog tikken ?
zodra je wat ruimte heb zet je er een waterpomptang
omheen en tikt met de hamer tegen de tang omhoog succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan had ik de brandweer al gebeld hahaha, dan was ik ook meer in paniek, al kan de nood straks ook wel hoog worden. Heb er tegenaan gemept, maar zit geen beweging in. Ik wacht nu op mijn vader, kan hij meppen tegen de scharnieren. En dan de deur er maar uit halen, opendraaien enz... En hopen dat kids nu de deur ook met rust gaan laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie het al helemaal voor me :P Zit je kind opgesloten op de wc en mama zegt wacht ff schat even via goeie vraag kijken hoe we jou hier uit gaan krijgen xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad.... Nou ja heb wel rietjes, die passen wel onder de deur door dus drinken had hij dan kunnen krijgen hahahaha. Maar goed, er zit niemand in de wc... Helaas, anders was hij open geweest of de brandweer was hier geweest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dezelfde stunt heeft onze zoon ook eens uitgehaald. Mijn man heeft het uiteindelijk voor elkaar gekregen de pinnen uit de scharnieren te tikken. En wij hebben tot die tijd maar in het doucheputje geplast.

Antwoorden (6)

Misschien even proberen om met een hefboom de deur omhoog te wippen? Dan kunt u meer kracht zetten. Heeft u iets van een dunne maar toch stevige plank in huis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb ik nog wel 1 liggen, maar meer kracht zetten voor de scharnieren of voor het slot? En hoe krijg ik dat onder de deur?
Als de grendel van het "bezet" slot zo zwaar loopt dan kun je het beste proberen om, terwijl je met een goed passende schroevendraaier het schroefje probeert terug te draaien, de deur aan de deurkruk een beetje te bewegen, zowel naar boven en naar beneden als dicht en open drukken/trekken.
Het is belangrijk dat je een goed passende schroevendraaier gebruikt, met andere hulpmiddelen beschadig je het schroefje gemakkelijk en dan ben je nog verder van huis.
Denk ook goed na welke kant je het schroefje moet draaien, misschien probeer je het juist de verkeerde kant op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik inmiddels ook al geprobeerd.... Maar nog altijd zit de deur muurvast. Ook geprobeerd het raampje aan de buitenkant open te krijgen, maar gaat ook niet en is zo klein dat geen van mijn kids er door passen... Dus zit echt nu van ik wil hem los!! Sinds half 6 vanmorgen zit hij al dicht. Maar wel een goed antwoord, dankjewel.
capthavoc
12 jaar geleden
half 6 ? jeetje kan je hem een baco of waterpomptang doorgeven als hefboompje op de knop of is het een ronde knop ?
anders dan word het toch tijd om de hamer en beitel of schroevendraaier te pakken en tik maar tegen de scharnieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit geen kind aan de binnenkant hahaha, anders had ik inmiddels wel de brandweer gebeld ofzo.... Dus vanuit de binnenkant is er niets mogelijk
Soms loopt een slot zwaar omdat de deur spanning op de schoot zet.
Probeer met de schroevendraaier het slot open te draaien terwijl jij of iemand anders tegelijk de deur aan de kruk omhoog trekt, omlaag duwt of verder dicht probeert te duwen. Niet meteen brute kracht gebruiken, maar de kracht langzaam toe laten nemen of variëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je grafiet poeder in huis hebt kun je proberen dat in het slot te spuiten, dan gaan de bewegende delen wel soepeler draaien (als je er IETS beweging in krijgt, anders is het zinloos, ook niet te veel anders zit hij helemaal vol)
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het helaas niet in huis... Maar goed, we gaan nog wat andere dingen proberen. Thnx!
WD40 of eventueel een andere (kruip)olie kan net het verschil maken.
Het is alleen de vraag of je het op de plek kan krijgen waar het vast zit.

Bij de scharnieren werk het zeker (bij de pinnen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vanaf de onderkant er in spuiten en dan met een priem de pinnen omhoog tikken.
Maak een passende schroevendraaier heet en brandt/smelt een nieuw profiel op de plaats van het uitgelubberde schroefgat. (alleen bij kunststof)

Laat het geheel goed afkoelen en behandel alles zoveel mogelijk met kruipolie/cola etc.

Scharnieren (mocht het slot niet los komen) kunt u ook rondom behandelen met bovenstaande middelen.
(scharnieren kunt u uittikken met een passend boortje)

Steek de passende schroevendraaier in het nieuw gevormde gat en draai het slot open.

Overtuig u er van of u de juiste kant opdraait ivm links en rechts sluitende deuren.

Laat u nog weten of en hoe het opgelost is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn reuze benieuwd hoe het opgelost is.