Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor platen zijn geschikt om te gebruiken voor het dak van onze terrasoverkapping? We willen het gaan bedekken met EPDM

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

hm. bedekken met epdm? Dan zou ik gewoon watervast multiplex platen pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt van alles gebruiken: multiplex, spano (groen gekleurde spaanplaat), underlayment, osb.

Zoek in ieder geval een constructieve plaat en bij voorkeur 18mm dik. Zie link 1.

Deze platen zijn voorzien van een veer en groef waardoor je de platen onderling in elkaar kunt schuiven. Zie link 2.
Daardoor zit alles steviger in elkaar.

Qua onderkant is de underlaymentplaat het mooiste in aanzicht. Zie link 3 b.v..
De spaanplaat, en osb platen bestaan uit houtvezels of houtsnippers en zijn daardoor minder mooi in aanzicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doorzichtig golfplaatje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste is 18mm underlayment maar dan watervast dit vooral door zijn langere levensduur en omdat deze platen niet getordeerd zijn en daarom makkelijker te verwerken.
Aldus mijn zoon die timmerman is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi gast58936,

ook ik heb een terras overkapping gemaakt.
ik heb stegdoppel platen gebruikt.
dit zijn doorzichtige 'dubbel' plastic platen bestaande uit kanaaltjes. de toplaag is YV bestendig, niet geheel onbelangrijk.
er zijn frames, waarin je de platen kan leggen.
je bevestigd ze met rubber strippen die je in het frame klemt en met flappen de platen vasthoud en waterdicht afsluit.

dit systeem is al vele jaren oud, is in vele maten en uitvoeringen te koop. het bestaat ook voor gekleurde (is peperduur) platen.

ik zou het gewoon bij transparant houden.

veel suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding