Beste Jelle,

Zie het antwoord bij de vorige vraag.

Toegevoegd na 8 minuten:
Nog even dit:

Afhankelijk van het eindresultaat en het doel dat je voor ogen hebt, moet je het hout eerst reinigen en schuren, zodat je een mooie strakke, egale basis hebt.

Kijk eventueel bij onderstaande link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Jelle, Oké, ik begrijp je bedoeling.
Het advies dat ik zou geven blijft in grote lijnen het zelfde, alleen zou je mijn inziens het beste een goede verhouding moeten zoeken tussen het deel lijnolie en het deel terpentine. Zet b.v. -uit het zicht- een proefstukje op in een verhouding 2 delen lijnolie, 1 deel terpentine en kijk of dit voldoet.
Los van het versnellen van de droging, zorgt de terpentine er dan ook voor dat het product dieper in het hout dringt en een betere inpregnerende werking heeft.
Tevens glimt de (vette) lijnolie dan ook minder. Good luck! P.s je hebt wel matte lak, maar deze sluit af; net als een hoogglansverf.