Wat gebeurt er als je een suikerklontje voor de mieren neerlegt?

Gaan ze dat dan op een of andere manier in stukken zagen / bijten of dragen ze het misschien met hun allen weg? Ik kan het experiment niet doen want ik heb niet de beschikking over mieren en trouwens ook niet het geduld om uren te gaan zitten wachten en kijken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

dat krijgen ze niet kapot, dus je zou het eerst nat moeten maken, dan zitten er 10tallen op!

Mieren eten over het algemeen gewoon blaadjes, dus ik denk dat ze zoiets zoets als suiker laten staan.

ze komen wel op zoet af maar ik denk als je t klontje nat maakt je meer kans hebt dat ze t opzuigen zet maar eens een beetje siroop neer moet eens kijken hoe snel je mieren hebt in stukken zagen denk ik niet ze hebben niet zulke kleine zaagjes

ik geef de mieren op m'n balkon wel eens wat honing of suiker. binnen no time zitten ze er massaal omheen. wel maak ik de suiker nat, anders kunnen ze er niets mee. als de suiker opgedroogd is blijven ze er nl van af, totdat ik weer water heb toegevoegd.

Ze bijten er stukjes vanaf en nemen het mee. Binnen een dag is het suikerklontje weg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100