Hoe krijg je een bakplaat van een oven schoon waar flink ingebrand is?

In ons nieuwe huis zit een inbouw oven maar de bakplaat krijg ik niet schoon. Allemaal ingebrand. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Er zijn speciale oven en grill-reinigers en BBQ-reinigers op basis van caustic-soda (natronloog) Deze middelen werken erg goed, maar zijn bijzonder agressief voor de huid en de ogen. Met en metaalsponsje schuren moet het probleem oplossen.
De platen e.d. inspuiten en een tijdje laten inwerken en vooral VOORZICHTIG.
Toegevoegd op 26 mei 2020 07:52: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als reinigingsmiddelen niet meer helpen kun je een kookplaat schraper proberen. Daar zit een scheermesje in waarmee je aangekoekte resten kunt wegschrapen. Begin wel voorzichtig om te voorkomen dat je krassen maakt.
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
plaat in een vuilniszak dan een scheut ammonia toevoegen en dichtbinden. Dagje buiten laten liggen. volgende dag voorzichtig openen (ammoniadamp is niet lekker) uit laten dampen en poetsen
anneliez
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
uhh Anneliez, in mijn beleving moest je toch eerst de bakplaat insmeren met groene zeep en dan in de vuilniszak met ammonia??
anneliez
3 jaar geleden
geen idee, zonder die zeep ging het ook, maar met misschien wel beter