Hoe kan je gesmolten plastic van een stalen kacheldeur veilig verwijderen?

Er is een plastic zak gedeeltelijk gesmolten tegen onze kacheldeur aan. Hoe kan ik dit veilig verwijderen zonder het (zwarte) staal te bewerken/beschadigen?

een jaar geleden
2.8K
TurfGraver
een jaar geleden
Je kunt aceton (nagellak remover) proberen.
Grootste stukken natuurlijk eerst (na afkoelen) er af peuteren.
Vortexxx
een jaar geleden
Bevriezen met zo'n bus kauwgomspray, of vloeibare N2(als je het ergens kunt krijgen als particulier) en dan tik je het zo van de kachel af. Aceton werkt maar op een bepaald aantal plastics(gezien het ook in een plastic flesje verkochtwordt)

Antwoorden (1)

Is het deurtje eenvoudig verwijderbaar, zet die dan een tijdje buiten in de vrieskou. Daarna kun je met een borsteltje waarschijnlijk het plastic er zo afborstelen.

Werkt dat niet, of zit de deur vast aan de kachel, laat dan gewoon afkoelen. Krantenpapier (paar lagen) op de plastic resten leggen / vasthouden of even met stukje tape vastplakken zodat het blijft hangen. Met de strijkbout op het papier het plastic verwarmen, zodat het aan het papier gaat kleven.

Mogelijk moet je nadien het deurtje weer mooi egaal zwart maken met kachelpoets.
een jaar geleden