Zijn boormachines van het huismerk van de bouwmarkt over het algemeen van redelijke kwaliteit?

Heb een boorhamer nodig, om wat zaken aan de muur te hangen, maar verder gebruik ik zo`n ding niet zo heel vaak.

Is het nu echt nodig om een goed bekend staand A-merk te kopen, of zal voor mij een huismerk Gamma of Praxis boormachine ook prima voldoen?

Er is namelijk nogal een behoorlijk prijsverschil...

Is goedkoop, duurkoop, of zal dat in dit geval wel meevallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord geven mag ik niet meer dus doe ik het hier Als je een boorhamer niet zo vaak gebruikt dan is het verstandiger om deze gewoon te huren, voor halve of hele dag.Koop je wel een boorhamer dan zou je met een huismerk best kunnen werken.Je heb er als ik het goed hebt gewoon 3 jaar garantie op.Verder moet de boor aansluiting wel sds zijn.een boorhamer met een sleutel werkt echt niet.dus geen gewone boorkop.

Het beste antwoord

Nee hoor, een eigenmerk machientje voldoet prima voor af en toe een thuis karweitje en kan je rustig aanschaffen.

Geef je wel het advies mee om er wel een deugdelijke set boren er bij aan te schaffen.
Deze blijven wat langer scherp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je het ding niet al te vaak hoeft te gebruiken voldoen boormachines van bouwmarkthuismerken prima. Om nog minder geld uit te hoeven geven kun je eventueel ook nog zo'n ding huren voor enkele dagen. Dat is in ieder geval goedkoper dan het zelf aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 5 jaar bij een bouwmarkt gewerkt. De meeste machines zijn van redelijke tot prima kwaliteit als je niet te veeleisend bent. Kijk je toch wat aandachtiger naar de specificaties, dan zie je toch al gauw dat o.a. het koppel, vermogen en eventueel andere functies/mogelijkheden kwalitatief beter zijn bij bijv. de Bosch etc.

Goedkoop is niet per se duurkoop. Een goedkope boor kan het ook jarenlang prima doen. Uiteindelijk geldt wel: voor kwaliteit betaal je. Ik heb zelf een wat duurdere klopboor, maar die heb ik al wel weer 3 jaar. Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De strekking van het antwoord is echter wel helder. Goed antwoord dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mind123: als je het een goed antwoord vindt, zoals je schrijft, mag je er best een plus voor geven hoor... Ik doe dat in ieder geval zelf wel. +1
MissBiggie
12 jaar geleden
Dat mag/kan Mind123 pas als hij/zij niveau 2 bereikt heeft. In niveau 1 kan je geen duimpjes geven.
Black & Decker zijn sinds hun overname door het Amerikaanse Perless zeer goed van qualiteit en best betaalbaar. Voor het zware werk kijkt u beter uit naar een Bosch of Metabo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle waar naar zijn geld. Vanuit het milieu-oogpunt (duurzaamheid) is een goedkope machine vaak onverstandig. Het wordt vroeger of later - maar altijd te snel - weggegooid.