Ik heb 2 kamerplanten van hetzelfde soort (de Spathiphyllum). Ik heb ze net een week maar hangen er nu al zo bij. Wat doe ik verkeerd?

De aarde voelt niet vochtig aan maar is ook niet gortdroog. Zit er tussenin.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de foto toe te voegen. Hij laadt het om maar verschijnt niet op het scherm. Beschrijving van de plant hoe deze er nu uit ziet: de bladeren hangen erg slap naar beneden. Het is net een fontein. De ene plant staat nog wel wat overeind, van de ander zakken ook de stengels al in elkaar.

Toegevoegd na 21 uur:
En nu met foto's!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De Spathiphyllum is een zeer sterke plant die niet in de zon mag staan. Om hem dood te krijgen, moet je hem te veel water geven, als dat een keertje is gebeurd, rotten de wortelpuntjes er af en kan de plant geen water meer opnemen, hij gaat slap hangen, ondanks dat de grond vochtig is. De meeste kamerplanten moet je pas water geven, als de grond DROOG is, Velen echter denken als de grond maar iets vochtig is, dat er dan water bij moet, juist hierdoor gaan veel kamerplanten dood. Mogelijk is het al gebeurd voordat je deze planten kocht en in combinatie met het zeer koude weer tijdens de transport, van de kweker naar de veiling en vandaar naar de bloemenwinkel. Toegevoegd na 2 uur: Trek de plant uit zijn pot en kijk hoe nat/ droog de wortelkluit van de plant is. Heb je wel water gegeven toen het blad ging hangen? Want daar ging ik wel van uit. Misschien was hij al veel te droog toen je hem kocht.

Potgrond matig vochtig houden,niet te veel in het licht,en regelmatig bijmesten.Dan zou hij het moeten doen. Maar het is natuurlijk ook erg droog geweest in de kamer er is veel gestookt,dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Vertroetel je plantjes, dan komt het wel goed. Suc6

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100