Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet mijn GU10 halogeen lamp vervangen. Het stroomverbruik is 35 W. Ik wil een LED-lamp proberen. Welke lapm moet ik hebben? Dank!

Ik wil dat een LED-lamp niet minder licht geeft dan een halogeenlamp van 35 W. Maar er staan op LED-lampen geen sterkte in W vermeldt.

14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Kijk maar een op onderstaande bronnen. De eerste geeft de verschillende fittingen aan en waarvoor die gebruikt worden. De tweede geeft een aantal LED lampen met wattage
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die bron is vast goed, maar jij bent de enige die ze kan zien via de link, dit zijn namelijk persoonlijke links.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om daar nou een min voor te geven... ( ik zeg niet dat jij het was Jackd) Conrad rotzooit blijkbaar met cookies. In de linker kolom van Conrad.nl zie je een fitting wijzer staan. Als je daar op klikt zie je de verschillende fittingen waaronder de GU10. Als je daarop klikt kom je vanzelf op de led's met wattage aanduiding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die min is van mij, maar.. Ik had je een + gegeven, toen klikte ik die link en dacht ik, dat is geen + waard, dus er een - van gemaakt, toen dacht ik, dat is ook een beetje flauw, maar toen kon ik het niet nog een keer wisselen..
Ergens anders nu een plus gegeven. :-) Zo ziet een "directe productlink" eruit, dit is ook de enige die ik zo snel kon vinden die de vergelijking met wattages maakt, 50W in dit geval, ook staan de lichtsterkte erbij, voor een 35W vergelijkbare led moet je dus iets lager zitten.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=575842
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de productlink. Ik zal er de volgende keer rekening mee houden

Andere antwoorden (1)

Bij de bron staat een led lamp van 4 Watt die ongeveer een gelijke opbrengst moet hebben aan een 35 W halogeen. Lichtopbrengst wordt meestal weergegeven in lumen, watt geeft alleen het verbruik aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing