In mijn bijkeuken zitten 3 ramen en 1 deur met een raam (Enkel glas) Het is er steenkoud! hoe kan ik het hiet isoleren zonder ingrijpende dingen?

Daarmee bedoel ik: Kan ik karton voor de ramen zetten of huishoudfolie?

Voorzetraam is geen optie!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
7.7K

Het beste antwoord

Koop op een tuincentrum noppenfolie, niet de soort die ze voor verpakking gebruiken, maar die met grote noppen.
Met dit folie worden kasjes mee geisoleerd.
Er zit een bobbelige kant aan en een gladde kant.
knip het folie op maat.
Neem een plantenspuit en sproei je raam er mee nat.
Neem het noppenfolie en plak het met de gladde kant tegen het raam.
Blijft het niet goed plakken, dan is het raam nog niet nat genoeg.
Laar er een hoekje los, even de plantenspuit en weer vast plakken.
Als je het netjes doet, ziet het er uit als heel mooi sierglas, laat prima licht, isoleert geweldig goed en is de kou weg, trek je het er zo weer van af, maak je raam droog en klaar.
Even oprollen en je kunt het jaren lang gebruiken.
Een uitstekende, mooie en zeer goedkopen tijdelijk raamisolatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Wat een goed idee Ed,maar plakt dan zo maar vast met water?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt goed maar vooral ook erg duur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé, Ed, verkopen jullie het ook? Want wij overwegen ook zoiets...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maria ja dat gaat geweldig met water en gaat het op den duur een beetje los zitten, spuit je het weer nat en plakt het weer vast.
Niels het is voor een paar ramen echt niet duur, maar weet er geen prijzen meer van.
tureluur, nee wij verkopen het niet, moet je op een tuincentrum zijn, misschien ook een Fixit of Boerenbond winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal het in gedachten houden en bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik denken aan een tientje of 2? of 100 euro? wat jij goedkoop vind kan ik duur vinden natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet het echt niet meer, heb al enige jaren dubbel glas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu noppenfolie geplakt, met tape. Ik laat weten of het werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom met tape, als het gewoon met water kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werkt helaas niet voor mij. Met water viel het er direct weer af. Er hangen nu dikke gordijnen voor.

Andere antwoorden (8)

Je zou plexiglas ervoor kunnen zetten dit houd de kou goed buiten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een dik gordijn..
Je zou nu het zo koud is er tempex (piepschuim) tegenaan kunnen zetten.
Het is niet mooi maar isoleert erg goed.
Een dik gordijn kan natuurlijk ook.
Beide kun je weer weghalen als het niet meer zo extreem koud is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen slecht plan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus een +je? +1
Dikke gordijnen van velours of andere stof. Je zou ook dekbedden voor je ramen kunnen hangen.

Het je geen radiator in de bijkeuken die de boel kan verwarmen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plak de boel dicht met een dikke laag kranten, dat isoleert uitstekend.
Rieneke1
12 jaar geleden
Noppen (bobbeltjes) folie isoleert prima en laat licht door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem, maar ik heb bij de leenbakker een convectie kacheltje van €20,- gekocht. Keuze uit 3 temp. standen, 750 / 1250 /2000 watt. En ik kan je vertellen dat zelfs op de 750 watt stand het er heerlijk is. Dat terwijl het er normaal ijskoud is en de vloer dus ook. Nu niet meer. Dit omdat er ook een knop op zit om een ventilator aan te doen die over de vloer blaast. Echt lekker. Onze katten zijn er erg blij mee. Wij zelf ook.

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een convectiekacheltje? kon het niet vinden op google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, mijn fout, moest zijn convector kachel. Dat is zo'n kacheltje op stroom die warme lucht blaast. Kijk even op de leenbakker site, hij staat voorop de digitale folder afgebeeld. Ze zijn ook wel in andere winkel verkrijgbaar, alleen zijn ze vaak ALLEEN 2000 watt. Dat verbruikt veel stroom. Deze kan ook op 750 en 1250 watt. Dat scheelt aanzienlijk. En als de ventilator uitgeschakeld is, hoor je hem ook nog niets eens. Zo stil.
Ik ben er zeer tevreden over. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahja! ik ken ze.! maar ik weet uit ervaring dat het enorme stroomvreters zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
750 watt valt reuze mee. 2000 watt verbruikt idd erg veel. Het was ook maar een suggestie.
De aanschaf is in ieder geval aanzienlijk goedkoper dan Isolatie materiaal, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Babbink. Totaal off-topic maar mijn katten willen nu nergens anders dan in de badkamer. Daar ligt nl vloerverwarming. :p
Alle antwoorden die gegeven zijn zijn goed en uitvoerbaar, alleen wil ik nog even toevoegen, enkelglas afplakken met kranten zal op den duur nattigheid geven, enkelglas beslaat snel, gordijnen werkt ook alleen niet tegen de raam zelf hangen zodat je een ruimte krijgt tussen ramen en gordijnen dat werkt isolerend, plexiglas kan perfect alleen randjes afplakken met isolatietape en strak tegen de kozijn plakken.

Ikzelf zou kiezen om eem combinatie te doen, goedetochtstrips in het kozijn, plexiglas als voorzetramen en dikke overgordijnen. Maar het allerbeste is gewoon alles vervangen door dubbelglas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bouwmarkt is thermofolie te koop. Dit plak je met meegleverde kleeurloze plakstrips lucht dicht op het kozijn. Met een fohn verwarm je het folie waardoor het krimpt, en strak komt te staan. Dit isoleert perfect; Wij hebben het in onze keuken vorig jaar gedaan en ons probleem is ermee opgelost