In mijn bijkeuken zitten 3 ramen en 1 deur met een raam (Enkel glas) Het is er steenkoud! hoe kan ik het hiet isoleren zonder ingrijpende dingen?

Daarmee bedoel ik: Kan ik karton voor de ramen zetten of huishoudfolie?

Voorzetraam is geen optie!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Koop op een tuincentrum noppenfolie, niet de soort die ze voor verpakking gebruiken, maar die met grote noppen. Met dit folie worden kasjes mee geisoleerd. Er zit een bobbelige kant aan en een gladde kant. knip het folie op maat. Neem een plantenspuit en sproei je raam er mee nat. Neem het noppenfolie en plak het met de gladde kant tegen het raam. Blijft het niet goed plakken, dan is het raam nog niet nat genoeg. Laar er een hoekje los, even de plantenspuit en weer vast plakken. Als je het netjes doet, ziet het er uit als heel mooi sierglas, laat prima licht, isoleert geweldig goed en is de kou weg, trek je het er zo weer van af, maak je raam droog en klaar. Even oprollen en je kunt het jaren lang gebruiken. Een uitstekende, mooie en zeer goedkopen tijdelijk raamisolatie.

Bronnen:
Eigen ervaringen met dit onderwerp.

Je zou plexiglas ervoor kunnen zetten dit houd de kou goed buiten...

Je zou nu het zo koud is er tempex (piepschuim) tegenaan kunnen zetten. Het is niet mooi maar isoleert erg goed. Een dik gordijn kan natuurlijk ook. Beide kun je weer weghalen als het niet meer zo extreem koud is.

Dikke gordijnen van velours of andere stof. Je zou ook dekbedden voor je ramen kunnen hangen. Het je geen radiator in de bijkeuken die de boel kan verwarmen?

plak de boel dicht met een dikke laag kranten, dat isoleert uitstekend.

Noppen (bobbeltjes) folie isoleert prima en laat licht door.

Ik had hetzelfde probleem, maar ik heb bij de leenbakker een convectie kacheltje van €20,- gekocht. Keuze uit 3 temp. standen, 750 / 1250 /2000 watt. En ik kan je vertellen dat zelfs op de 750 watt stand het er heerlijk is. Dat terwijl het er normaal ijskoud is en de vloer dus ook. Nu niet meer. Dit omdat er ook een knop op zit om een ventilator aan te doen die over de vloer blaast. Echt lekker. Onze katten zijn er erg blij mee. Wij zelf ook. Suc6

Alle antwoorden die gegeven zijn zijn goed en uitvoerbaar, alleen wil ik nog even toevoegen, enkelglas afplakken met kranten zal op den duur nattigheid geven, enkelglas beslaat snel, gordijnen werkt ook alleen niet tegen de raam zelf hangen zodat je een ruimte krijgt tussen ramen en gordijnen dat werkt isolerend, plexiglas kan perfect alleen randjes afplakken met isolatietape en strak tegen de kozijn plakken. Ikzelf zou kiezen om eem combinatie te doen, goedetochtstrips in het kozijn, plexiglas als voorzetramen en dikke overgordijnen. Maar het allerbeste is gewoon alles vervangen door dubbelglas.

In de bouwmarkt is thermofolie te koop. Dit plak je met meegleverde kleeurloze plakstrips lucht dicht op het kozijn. Met een fohn verwarm je het folie waardoor het krimpt, en strak komt te staan. Dit isoleert perfect; Wij hebben het in onze keuken vorig jaar gedaan en ons probleem is ermee opgelost

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100