Kan schoolbordverf en magneetverf met elkaar vermengt worden?

Ik wil graag op een deur een schoolbord creëren,ik zou het leuk vinden om dit te combineren met een magneet bord,nu zijn er voor beide verf van in de handel.
Zou ik die twee verschillende soorten verf met elkaar kunnen vermengen zodat ik een schoolbord én een magneet bord in een krijg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Mijn oom heeft dit bij mijn nichtjes gedaan:
eerst een laag magneet verf op de muur, en dat laten drogen.
Vervolgens met een kleur erover heen gegaan.
de magneet verf werkte nog gewoon.

ik denk daarom dat dit in principe ook zo werkt als je het zo doet met schoolbordverf

Succes in elk geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer het even uit met een klein beetje. Waarschijnlijk gaat dat niet echt goed. Het zal beiden eigenschappen verminderen. Maar wie weet....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, mijn nichtje heeft het ook gedaan, toen ze op kamers ging wonen: Twee lagen magneetverf, en daaroverheen nog een laag bordverf.
Veel plezier ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om ze te mengen: ervaring leert dat er toch meerdere lagen (minimum 3) magneetverf nodig zijn om voldoende magnetisch effect te krijgen. Eventueel kun je de laatste laag mengen, maar waarom zou je dat dan nog doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. De twee verf types mengen en daarmee schilderen, dat gaat niet goed. Slechts in enkele gevallen zal dat eenb voorspelbaar resultaat opleveren. Beter kan je eerst de magneetverf opbrengen in enkele lagen. Als je het getvoel hebt dat de magneet laag sterk genoeg is, kan je er een laag schoolbord verf overheen doen.

Kijk wel even op de schoolbord verf. Ik weet dat magneetverf overschilderbaard is. Zorg dat de schoolbordwerf wel op de magneetverfr pakt (geen acryl basis over terpentine basis verf heen aanbrengen!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan dat, als tenminste beide verfsoorten hetzelfde zijn. Dus allebei acryl( op waterbasis) , òf allebei alkyd (op terpentinebasis)
Succes ermee!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou het gewoon laag om laag doen, dus niet mengen.
Eerst magneetverf en daarna de schoolbordenverf.