Hoe deel jij je (bovenste) aanrechtkastjes in?

En gebruik je het achterste gedeelte wel zo vaak?

Ik kom er vaak bij het uitruimen achter dat ik nog zoveel dingen dubbel heb staan die bij het inpakken van nieuwe boodschappen vaak naar achteren geschoven worden. Van sommige kastjes, bijvoorbeeld voor het zoete broodbeleg gebruik ik de helft van de diepte nog niet eens.

Vooral bij de bovenste kastjes moet ik bij het boodschappen doen eerst op een stoel gaan staan, en alles naar voren trekken om te zien wat er allemaal nog staat. Ik heb ze misschien al wel 100 x opnieuw ingedeeld maar ik schijn hier maar geen orde in te kunnen krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik zou de levensmiddelen juist in de onderste kastjes zetten, is overzichtelijker en je kunt er makkelijker bij. Bovendien heb ik veel dingen in een plastic krat gezet die in het kastje staat, even naar voren schuiven en je ziet precies wat je nog hebt.

In de bovenste kastjes heb ik de gebruiksartikelen als staafmixer, maatbeker, bekers, kopjes, voorraaddoosjes (en die ook weer met z'n allen in een mandje zodat je die zo kan pakken). Verder heb ik altijd de meest gebruikte spullen vooraan staan (een aantal glazen en mokken bv) en de rest achteraan want die komen er toch alleen maar uit met verjaardagen en feestjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ja, zo doe ik dat ook.

Andere antwoorden (6)

Ik heb het dichtgespijkerd... Nooit meer rommel daar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naarmate je ouder wordt kom je moeilijker bij de bovenste aanrechtkasten. Zou zeggen gebruik die kasten voor het opruimen van potten en pannen welke je zelden gebruikt b.v. je fondue-of gourmetstel. Gebruik of koop een trapkruje (veel veiliger dan een stoel) en houd je voorraad in de lagere kasten. Dan is het te overzien en voorkom je dat er een dubbele voorraad ontstaat. Zo heb ik het ingedeeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben een papier liggen in een lager kastje, met daarop geschreven, per categorie, wat er in de bovenste ligt. En er ligt een pen bij, en elke keer dat we er iets uithalen strepen we het door, en als we er iets bijgooien schrijven we het op. Op die manier weten we precies hoeveel we hebben. En aangezien de bovenste kastjes die zijn waar we niet dagelijks van gebruiken, is dat opschrijven ook geen probleem.

Iets anders dat kan helpen: Al het spul niet los neerzetten maar in een grote doos (paar keer bij supermarkt kijken tot je eentje hebt die ongeveer de grootte van dat deel van je kastje is), dan kan je de doos in 1 keer eruit halen en kan je dus makkelijker kijken wat er in zit. Maar als de kastjes echt hoog zijn, of het eten in de doos zwaar, is dat niet handig. Ik deed het vooral voor lage kastjes zo (waarbij je bijna op de grond moet liggen om te kijken wat er in zit),
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben ze kastjes bewust ondiep genomen. Dan voorkom je dat.

In het vorige huis hadden we de achterkant voor extra bekers ed ingericht; 4 stuks op grijpbare plekken, en extra mokken, glazen schaaltjes etc achterin. En voorop het plankje heb je dan bv je beleg of kruiden staan.

De glazen en mokken die je wel gebruikt staan in rijtjes achter elkaar, in plaats van naast/door elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het linkerbovenkastje staan de medicijnen van de kat, tandenborstel van mn vriend, schaaltjes, koffie-suiker-theebussen, koffiemelkpoeder en theezakschaaltjes. Rechtsboven staan kommen, soepborden, tostiijzer en borden. Ik deed gister de afwas bij de buren en ik kon niks terugzetten. Ik vond het erg onlogisch ingedeeld :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet dingen die ik minder vaak gebruik achterin. Verder de hogere dingen achterin: die kan ik dan nog steeds zien als ik bij het kastje sta, en als ik ze nodig heb pakken en over de lagere dingen vooraan heen tillen.

Kleine dingen die gemakkelijk gaan 'zwerven' (zoals potjes kruiden) zet ik samen in een bakje, zodat ik altijd kan zien wat ik nog heb en wat echt op is.