Er zitten gewoon mensen in mijn huis, wat kan ik hieraan doen?

Hoi,

Ik huur een huis die blijkbaar t te koop staan, zonder dat ik en mijn huisgenoot daarvan niks van weten.
Vervolgens kom ik na een dag werken thuis en is er een makelaar een bezichtiging te houden.
mijn vraag is of ik daar wat kan tegen doe, want ik vind dit absoluut belachelijk!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Uiteraard kunt u hier wat aan doen.

U vordert per direct alle sleutels die toegang geven tot uw huis bij de verhuurder.

Verhuurder heeft enkel toegang tot het huis na afspraak met u.

U ontzegt de makelaar de toegang tot het huis, mocht hij toch uw huid betreden vordert u 3 keer dat hij terstond het huis verlaat, doet hij dit niet kunt u de politie inschakelen om hem uit het huis te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je zeker dat je dan echt alle sleutels hebt? Je kunt er beter een nieuw slot opzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook een mogelijkheid. is in mijn ogen een gouden tip.

Andere antwoorden (1)

Bekijk je huurcontract eens goed, als huurder heb je namelijk ook rechten. Zoals het recht op privacy. Mensen mogen dus niet zomaar ongevraagd je huis in komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is idd wat hij moet doen, het zou wel kunnen zijn dat als het echt een koopwoning is welke hij huurt (dus ook hoogstwaarschijnlijk een tijdelijk contract heeft gekregen voor een jaar) er in de algemene voorwaarden staat dat er te allen tijde een bezichtiging kan plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sander333 Klopt, dat kan als je huurt onder de leegstandswet.