Hoe krijg ik verkleurde witte was weer goed?

Ik heb een blazer die zwart is met witte mouwen, nou heb ik deze koud gewassen om verkleuring te voorkomen. Helaas zijn de witte mouwen toch donker geworden. Kan ik hieraan wat doen om het weer wit te krijgen. Heb even de artikelfoto bijgevoegd.

Picture for question
een jaar geleden
1.9K
Pieterke
een jaar geleden
In het vervolg bij een dergelijk geval een colour catcher doekje toevoegen. Dat voorkomt het overlopen van de kleuren. Dat werkt goed. Ik gebruik het regelmatig.

Antwoorden (1)

In een teiltje gevuld met warm water giet je ongeveer een kommetje kristalsoda. Laat de kristallen oplossen voor je het kledingstuk in het teiltje onderdompelt. Je moet de verkleurde was een of twee dagen laten weken voordat de vlekken verdwijnen. Was het kledingstuk daarna in de machine.
of:
Vul een soepketel met water, breng het water aan de kook en laat er een tiental laurierblaadjes ongeveer een kwartier lang in trekken. Verwijder de laurierblaadjes, dompel het verkleurde kledingstuk onder in het water en laat staan tot het water koud is. Als de vlekken er daarna nog niet uit zijn, herhaal je dit procedé zo vaak als nodig. Zodra je klaar bent, moet je niet vergeten het kledingstuk in de machine te wassen.
fremar
een jaar geleden
Abcde
een jaar geleden
Jouw tips zijn voor doorgelopen kleuren van verschillende kledingstukken. In dit geval heeft het zwart van hetzelfde kledingstuk afgegeven op het witte deel van de blazer. Het wit en zwart zijn dus niet van elkaar te scheiden. Ik denk dat met deze methode de kans aanwezig is dat het zwart vervaagt, of dat het zwart blijft afgeven op het wit, waardoor het probleem niet verholpen wordt.