Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je het best een groot dekbed in een dekbedovertrek stoppen in je eentje?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een keer veel werk, maar het maakt bedden opmaken daarna super simpel (vooral met 2 persoons dekbedden). Koop een pak schoenveters en naai aan alle hoeken van je overtreksets (aan de binnenkant) een touwtje vast. Doe dit hetzelfde met de hoeken van je dekbed. (kan ook nog een extra in het midden plaatsen om het nog makkelijker te maken).
De eerst volgende keer dat je je dekbedovertrek wilt verschonen kun je het binnenstebuiten keren en de touwtjes van het dekbed en het overtrek aan elkaar knopen, en hoe je tijdens het schudden en rechttrekken niet meer te vechten met punten die in hoeken moeten blijven enz.... Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit vind ik echt een super tip

Andere antwoorden (1)

Keer de hoes binnenstebuiten. Ga met je armen in de hoes en pak de punten van het dekbed. Laat de hoes over het dekbed rollen terwijl je de punten nog steeds vasthebt (dit gaat het best als je hoog staat bijv. op het bed). Stop de onderste punten van het dekbed in de hoeken van de hoes, schud een paar keer: klaar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is inderdaad de manier, maar zeker met een lits-jumeauxdekbedhoes blijft het een heel geworstel in je eentje!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het wel meevallen. Kwestie van oefenen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of te korte armen voor zo'n groot dekbed. Ik schakel meestal een tweede persoon in. Wel zo makkelijk!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding