Waar komt al dat zand vandaan voor in de zandzakken die gebruikt worden bij dreigende overstroming?

Scheppen ze dat ergens anders weg, komt daar dan geen gevaar voor overstroming. En wat gebeurd er daarna met het zand (zandzakken) blijft dat liggen of wordt dat weer opgeruimd en terug gebracht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Er zijn in Nederland zogeheten 'grondbanken'. Dat zijn bedrijven die grote bergen zand 'opslaan'. Het ligt dan in grote bergen op een terrein te wachten tot het afgenomen wordt. Voor bouwzand bijvoorbeeld.
Ik verwacht dat het zand om de zandzakken te vullen van een dergelijke plek afkomt. Of het daarna gewoon weer terugkeert weet ik niet.