Wat kost een domotica systeem?

Bij een vriendin van mij is ingebroken. Ze heeft beneden overal rolluiken, maar wie doet die overdag voor een uurtje dicht? (6 rolluiken - handbediend)
Ik stel haar voor een systeem te (laten) plaatsen waarmee alle rolluiken dicht gaan met een druk op de afstandbediening.
Enig idee, wat dat kan kosten? Orde van grootte?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/kost-domotica-installatie-ongeveer.188733

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is er wel een unit te koop die bij dat merk en type rolluik hoort.

Uit mijn hoofd was bij een vriend een afstandbediening i.p.v. een met de handbediende iets van 150,- duurder. (per rolluik)

Met de hand bedient bedoel ik dan wel een draaiknop die je vast moet houden totdat het elektrische luik dicht was, dus niet dat je hem met een slinger o.i.d. dicht moet doen.
Anders kan je op meer rekenen, als het al kan.

Wil je meer weten, dan merk en type opgeven. Maar beter kan je naar degene gaan die ze erin heeft gezet voor een offerte.

ps. dit is eigenlijk geen domotica, domotica gaat nog een stapje verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn schatting is 1000+ euro...

Elke rolluik moet van een aandrijfmotor worden voorzien, ik schat dit zo een 150 euro in.
Plus nog een zender en ontvanger van 200 euro.

Wellicht heeft dit getal nog ruimte om 220V relais te gebruiken.

En dan nog arbeidsloon...

Heb ik het nog niet over een domotica systeem.