Kan ik het koophuis van mijn ouders huren als hun naar senioren huurhuis gaan?

Mijn vader zijn gezondheid gaat hard achteruit, en ze willen graag senioren woning betrekken. Nu willen ze hun koophuis aan mij gaan verhuren. Mag dit? Weet dat hun dan geen belastingvoordeel meer hebben, maar ik betaal dan de hypotheeklast voor hun. Ook zou ik willen weten of er anders eventueel een mogelijkheid is om mijzelf in te kunnen kopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Jouw ouders kunnen hun eigen bezit verhuren aan wie ze willen. Dat is hun goed recht.
Als ze hun huis aan jou of wie dan ook willen verhuren dan is dat geen probleem.
Zorg er wel voor dat je een officieel huurcontract maakt samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedeeltelijk inkopen, dat zou ik niet weten.
Weet je wat je moet doen?
Ga eens praten met een hypotheek- of belasting adviseur.
Die hebben ook verstand van dit soort zaken.
Zij kennen precies de regeltjes en kunnen je optimaal inlichten en adviseren.
Ik ga bij allerhande van dit soort problemen en vragen naar iemand van 'huis en zekerheid'.
Het kost me 50 euro, maar heb het er graag voor over.
Succes ermee!

Andere antwoorden (2)

Houd rekening met de mogelijke verplichting tot het moeten hebbencan een gemeentelijke huisvestingsvergunning om te mogen huren/wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanvullend op skusme. De hypotheekverstrekker heeft soms bezwaren tegen verhuren van een pand dat nog met hypotheek is bezwaard. Maar je kunt met de hypotheekverstrekker best wel bespreken hoe de situatie gaat worden. Dat zou ik wel doen.
Eigenlijk is het een vraag om met de notaris te bespreken.
Ben jij de enige erfgenaam?