Hoe gaat de rooklucht uit luxaflex weg?

Ik heb luxaflex via marktplaats gekocht. Blijkt dat deze mensen hebben gerookt. Muffe rooklucht komt ervan af. Hangt in mijn slaapkamer dus niet echt fris. Ik kan het niet in bad leggen of onder de douche (luxaflex te groot en badkamer veelste klein). Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Misschien een idee om de luxaflex er af te halen, in te spuiten met een sterk [zwoel] luchtje, dit in te laten trekken en vervolgens buiten [op het balkon/in de schuur/ berging] te zetten om de sterkste lucht er weer kwijt te raken, daarna ruik je de rooklucht niet maar wel je eigen opgespoten luchtje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De lucht die jij ruikt komt van een (onzichtbaar) laagje dat door het roken op de Luxaflex-lamellen is gekomen. Net zoals dat gebeurt op ramen, blijft rookaanslag ook op de lamellen zitten. Je kunt daarom het beste je Luxaflex grondig reinigen met een een geschikt schoonmaakmiddel (dat ligt aan het materiaal van jouw Luxaflex-lamellen, dus even goed kijken wat je het beste kunt gebruiken). Er bestaan handige hulpmiddeltjes voor het schoonmaken van dit soort dingen. Ook bestaan er sponshandschoenen die je hiervoor kunt gebruiken. Kijk eens naar dit filmpje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het kan zijn dat de lucht niet na één reiniging verdwenen is. Gebruik in ieder geval een ontvettend schoonmaakmiddel (mits mogelijk bij jouw lamellen). Ook het koordje reinigen, want in het textiel kan de lucht ook aardig blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik rook zelf in huis. De nicotine liet een bruine plakkerige aanslag achter op mijn kozijnen (en nog wel meer) de kozijnen heb ik prachtig schoon gekregen met een water met ammonia oplossing. Misschien dat dat kan bij die luxaflex.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoiets kan idd goed werken vanwege de vetoplossende werking.