Wil VVE oprichten voor 3 huizen/appartementen. Nu willen buren ineens eerst gevel/dak herstellen. Moet er niet eerst geld in de ''pot''zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Ja je moet wel geld hebben als vve om de kosten te kunnen betalen. Dus moet je een plan maken en offertes aanvragen en dan kijken hoe jullie het geld daarvoor op tafel krijgen.
ronron1212
12 jaar geleden
Als ik je vraag goed lees willen ze EERST de gevel herstellen. Dan komt de VVE daar dus niet aan te pas.
Ook na oprichting van de VVE hoeft er niet perse geld in de pot te zitten, mits je in de stichtingsakte hebt opgenomen dat elk der leden bijdraagt in de kosten.
12 jaar geleden
Een VvE is al opgericht als er een splitsingsakte is van het betreffende complex. Wanneer dit inderdaad zo is dan betreft het hier het activeren van de Vereniging van Eigenaars.

Het herstellen van gevel en dak staat hier los van.

Wellicht dat het interessant is om het artikel te lezen over het activeren/inschrijven van de vereniging en over beslissingen die genomen worden in naam van de VvE of juist niet.

Deze twee artikelen kunt u vinden op www.vvecentraal.nl

http://vvecentraal.nl/2012/01/780/
wat gaat over rechtsgeldigheid van beslissingen en

http://vvecentraal.nl/2011/08/vve-inschrijven-beetje-bitter-maar-noodzakelijk/
wat gaat over het inschrijven van een VvE.

Veel succes.