Hoe kom ik aan gratis opvul zand door een grote vijver te maken?

Ik ben opzoek naar gratis schoon zand voor het opvullen en verhogen van mijn tuin en terras het gaat om 25m3 schoon zand. Ik zat te denken om een mooie grote vijver te maken. Me familie verklaard me voor gek! Ik leg uit dat het gratis is maar even goed word ik voor gek verklaard. Is dit nou echt een raar idee wat ik van plan ben want ik word vaker voor gek verklaard! Heeft iemand een beter idee?

9 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
www.marktplaats.nl
Daar wordt vaak schoon zand aangeboden voor weinig of voor niks, zolang je het zelf maar komt ophalen.
capthavoc
9 jaar geleden
Hoe je gratis aan zand komt ? of een gratis beter idee ? ;)
het helemaal niet doen is natuurlijk altijd gratis ;)))) Misschien via een lokale facebook Groep ?
zoiets als weggeefhoek "Deventer" of zo ? als voorbeeld
(weet niet of deze bestaat)
of ik zoek hoek "Deventer" ?
Deventer is wilekeurig het kan ook veendam zijn of zo ?
ligt er aan waar je woont
Er zijn veel lokale groepen te vinden die gratis dingen weggeven
of groepen met gratis gevraagd advertenties
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gratis 25 m3 zand zal niet meevallen. Dat is een grote vrachtauto vol. Te bedenken dat dit normaal 250-300 euro kost
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, reactie werd onbedoeld al geplaatst.
Wilde nog zeggen dat je, zoals Almighty aangeeft, op marktplaats wel eens iets kunt vinden wat je gratis af kunt halen, maar voordat je 25 m3 thuis hebt, moet je wel heel wel aanhangertjes ophalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zand zit al voor nop in je kruipruimte
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
25M3 uit je kruipruimte spitten?
Dan heb je binnen de kortste keren 2 vijvers.
Eén in je tuin en de andere onder de vloer!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@jack7: is maar net hoe diep het grondwater zit, verzwakking van de fundering lijkt me ook een behoorlijk risico.

Antwoorden (1)

Voor 25 m3 zand moet je een vijver maken van 5x7 m.
Kost aan folie ( rubber), substraat, zuurstofplanten e.d. ongeveer 800 euro.
Koop je 25 m3 zand dan zal dat ongeveer 300 euro kosten, ligt er een beetje aan waar je woont.
Maar wil je toch al een grote vijver in je tuin, ja dan heb je het zand gratis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je.