İs er een bloeiende plant(liefst langdurig) voor in de kamer die niet te veel licht nodig heeft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Amadea
10 jaar geleden
Er zijn niet van echt te onderscheiden zijden kunstplanten. Die blijven het hele jaar bloeien, zonder licht en zonder water!

Antwoorden (2)

Kaaps viooltje. Als je de uitgebloeide bloemetjes er telkens uithaalt, kan die heel lang bloeien, En kalanchoë is ook heel makkelijk, kan ook met wat minder licht best toe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Een kalanchoë bloeit niet echt langdurig...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb wel eens een kalander meer dan een jaar in bloei gehad! Was in mijn studententijd, niet echt de tijd dat ik supergoed voor planten zorgde.... Misschien dat dat t was :-)
De Spathiphyllum.
Sterke kamerplanten, die een groen accent kunnen geven aan donkere plaatsen in de kamer, waar andere planten door lichtgebrek wegkwijnen.
Net zoals vele aronskelken heeft de Spathiphyllum een hekel aan koude voeten.
Geef altijd water op minimaal kamertemperatuur (liefst gekookt water of regenwater). Vermijd tocht en temperaturen beneden 15 °C.

Toegevoegd na 5 minuten:
De Orchidee.
Smaken verschillen: of je vindt hem prachtig of je vindt hem helemaal niets. De uitgesproken bloemen op lange stelen hebben de laatste jaren echter weer aan populariteit gewonnen. Vooral ook door de verzorging van de plant, omdat de verzorging bijna tegen verwaarlozing aan zit. De plant bloeit vaker in een omgeving met een hoge luchtvochtigheid. Hij is zeer effectief in het verbeteren van lucht en hij verwijdert de giftige stof xyleen. Xyleen is een oplosmiddel dat bedwelmend, giftig en kankerverwekkend is en verwerkt wordt in allerlei producten die we in huis hebben. De orchidee kan het best geplaatst worden in halfschaduw of schaduw. Directe zon liever niet.
Plaatje bij antwoord
Z512099