Mijn ginseng bonsaï verliest veel bladeren . Hoe kan ik dat verhelpen?

Ik heb een half jaar geleden een soort bonsaï gekocht in de Lidl.
Tot enkele weken terug ....niks aan de hand....maar nu verliest hij heel veel bladeren.
Ik geef voedsel en besproei de plant.
Misschien is het bladverlies normaal ?
Kan iemand tips geven?

Toegevoegd na 10 uur:
ginseng ficus

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een bonsaï is een kunstmatige dwergvorm van een struik of boom. Er zijn bladhoudende soorten en bladverliezende soorten, al naar gelang de soort. In de winter is er een rustperiode, waarin de bonsaï niet groeit, dus ook geen mest nodig heeft!!! Ook moet je in deze periode heel weinig water geven. geef je te veel, dan wordt de grond kletsnat en gaan wortels rotten, met als gevolg bladverlies of zelfs dood gaan. Indien je een foto kan plaatsen ( webcam) kan ik zien welk soort je hebt. Maar ik vrees het ergste.

Stiekem is jou bonsai niets anders dan een ficus op stam. Eenmaal per week goed nat maken (onderdompelen) En verder niet teveel aandacht aan schenken zou moeten werken :)

Het is geen bonsai dus gewoon verzorgen als een kamerplant de ficus.Ga anders naar groeninfo.com daar is een site voor bonsai en je vraag/probleem is vaak behandeld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100