Waar zit de stof dopamine het meest in?

Het zit in sigaretten, dus hoe kun je die stof vervangen als je wilt stoppen met roken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.7K

Antwoorden (2)

Dopamine is een neurotransmitter.
Hoe kom je er bij dat dat in sigaretten zou zitten?

Omdat het een neurotransmitter is,
zit het nergens in.
Ben je niet in de war met nicotine?

Wilt u alert zijn en de dopaminespiegel opkrikken, neem dan eiwitten. Een maaltijd met veel proteïnen en weinig koolhydraten (vlees, gevogelte of zeevruchten, sperziebonen,...) kan helpen de dopaminespiegel te doen stijgen zodat u mentaal alert blijft. Eet geen koolhydraten voor het eiwit als u de energieopwekkende werking van dopamine wilt gebruiken.

http://gezondheidsweb.blogspot.com/2010/03/dopamine.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dopamine zit niet in sigaretten, maar de nicotine in sigaretten stimuleert je hersenen om het te produceren.
Vitamine B6 en magnesium zijn essentiëel voor de aanmaak van dopamine.
Voedingsmiddelen die dopamineverhogend werken zijn:
- Vis
- Rood vlees
- Kip/kalkoen
- Eieren
- Ginseng
- Rode Klover
- Zonnebloempitten
- Pompoenpitten
- Sigaretten
- Tempeh
- Miso
- Koffie
- Pure chocolade
- Visolie
- Vitamine C
- Mucuna pruriens (fluweelboon)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De link die u gebruikt is van een zeer discutabele internetondernemer Ron Fonteine, zie hiervoor; IOCOB met onder andere deze reactie van de heer Ron Fonteine;
(Verwacht geen echte oplossingen vanuit big pharma hoek, aan symptoom bestrijdende middelen is nu éénmaal meer te verdienen dan aan echte geneesmiddelen. We steken kapitalen in het onderzoek naar kanker en de mooiste berichten komen iedere dag voorbij maar voorlopig komen we niet verder dan het wegsnijden of vergiftigen/bestralen en dus ondermijnen van het immuunsysteem. De kanker lijkt even weg en slaat dankzij het verzwakte immuunsysteem extra hard terug. Het verbaast mij verder dat men volksmenners als de antikwak club zoveel media aandacht geeft (Volkskrant, Telegraaf) terwijl deze club alleen wil voorkomen dat de patiënt andere mogelijkheden krijgt die vaak minder schadelijk zijn voor het lichaam.) Link= http://www.iocob.nl/nieuws/open-brief-aan-journalisten-van-fontaine.html groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je dit niet als antwoord mocht gebruiken....