Welke afvalbak is het best als je geen kliko meer hebt?

Onze grijze kliko gaat weg, er is een ondergronds afvalstation geplaatst. Welke bak of bakken zijn nu het handigst? Alleen binnen een, bv een touch bin? Of ook buiten een, maar welke dan? Welke maat is handig?
NB: veel katten in de buurt, we hebben er zelf ook drie.
NB: gezin van vijf volwassenen, niet heel veel afval (nu een kleine grijze kliko)

Nog andere tips misschien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Mijn ervaring met afvalbakken is dat ze meestal niet handig zijn.
- de meeste bakken zijn veel kleiner dan de doorsnee vuilniszak;
- bakken met deksels die "naar binnen draaien" zijn vreselijk onhandig.
- veel merken hebben een "eigen vuilniszak" met een afwijkend formaat. Die zakken zijn vaak duur en lang niet overal verkrijgbaar.

Daarom gaat mijn voorkeur uit naar een afvalbak waarin een gewone vuilniszak past die je in zijn geheel kunt vullen, en met een deksel dat naar boven opendraait. Zelf heb ik een afvalbak van Curver gekocht die me goed bevalt:
http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=42278&productId=95605
Ik vind hem niet mooi, maar de bak sluit goed af (geen nare luchtjes) en heeft vanbinnen plastic beugels waaraan je de zak kunt vastmaken. Er zit 5 of 10 jaar garantie op, staat op de verpakking.
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wij hebben al jaren een ondergrondse het is dan het meest handig als je alleen een prullenbak binnen hebt met een grote vuilniszak eventueel een dubbele in verband met groente en tuinafval. je kunt als de zak vol is gewoon naar de ondergrondse container lopen met je volle zak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik doe hetzelfde, maar i.p.v. naar de ondergrondse container naar mijn kliko die buiten staat.
groot voordeel is dat mijn kliko nooit schoongemaakt hoeft te worden.
Een bak buiten naast de deur is wel een goed idee voor de wat groter afval, een bak binnen voor de echte afval waar ook katten ed op af komen en de maat zelf bepalen dat het niet te zwaar word en makkelijk uit de bak gehaald kan worden maar ook niet zo klein dat je 3x per dag de bak moet legen.