Hoe kan ik mij het beste voorbereiden op een verhuizing vanuit de randstad naar een rustige plaats in het Noord-Oosten van het land?

Wij zijn van plan te verhuizen naar een heel ander gedeelte van Nl. Ik ben zelf geboren en getogen in de Randstad, Zuid-Holland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, dat zie je daar wel weer. Je kunt wel alles gaan voorbereiden, maar het is toch weer anders als je er bent. Gewoon gaan.
Ivana
12 jaar geleden
Gedraag je daar niet als een beterweter. Ze lopen in het Oosten niet achter, ze zijn alleen veel relaxter. Probeer een stukje van je eigen westelijke stress in het westen achter te laten en geniet van het Noaburschap.

Het beste antwoord

Je kunt je verdiepen in de geschiedenis van de plaats, dat is ook interessant om te weten. Je kunt er misschien eens een weekendje als toerist heen gaan in een plaatselijke Bed en Breakfast of hotelletje. Wandel en fiets rond, maak een praatje in je nieuwe straat en bij de plaatselijke winkels. Ook nuttig om te weten: word er een dialect gesproken waar je je van tevoren al wat in kunt verdiepen om de mensen te verstaan. Zijn de inwoners van deze plaats erg kerkelijk/zwaar gelovig, zodat ze er al last van hebben als jij op zondag je auto wast? Je kunt ook eens kijken wat het verenigingsleven inhoudt .Wil je op een sport of korte cursus, kun je je daar alvast inschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gun jezelf de tijd om daar te wennen, onderneem wat dingen om contact te leggen met je nieuwe buren en ga bij een locale (hobby of sport-)club om wat makkelijker kennissen te maken.
De meeste mensen hebben echt wel een jaartje nodig om zichzelf ergens thuis te gaan voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller vraagt om de voorbereiding op het verhuizen.